söndag

tror de är söndag i dag...heheh
blir veckovild när man går hemma o inte gör mycket. jobbade ju igår kväll så borde ju igentligen veta at tde är söndag idag.

imorse när vi vaknade vart  de till mamma o lars för frukost. har bott i deras hus nu i veckan o tagit hand om maja (hunden) när dem vart på semester så de ekade tomt i kylskåpet imorse hos oss.

efter frukosten somnade de lille i sängen o janne o ja passade då på o åka till finspång. handla lite basgrejer till kylskåpet.
när vi kom hem va teo o morfar ute i skogen o plockade blåbär o svamp. teo hade regnkläder, stövlar o egen hink o plocka lite blåbär i. urgullig va han när dem kom hem. min lille kämpe. hade knallat hela tiden i skogen o inte sagt ett ljud när han ramlade.
blåbären gillade han då dem försvann in i munnen rättt fort efter han kom hem ;)

ja förberede maten till kvällen. fixade sallad, tvättade av potatisen o lade köttet i marinad. ikväll blir de grillat *mums*

nu ska ja kolla bloglovin. sen ska ja se om min son vill sova lite. sen blir de lek o bus i massor kan ja tänka mig tills sängen kallar på oss ikväll.
imorgonbitti blir de Motala. bm för v.29 besök + att ja ska göra glukosbelastning. sen blir de jobb 13.30 - 20
teo får va hos sin underbara mormor undertiden ja är  i Motala o sen när ja jobbar. janne är ju i skolan.
skulle ja göra utan min mamma?

när ja höll på med matförberedelserna förut o teo satt o åt lite pyttipanna hittade ja något som kröp i håret på honom. tror inte de va en fästing då ja kunde döda den med naglarna. o de ska man inte kunna med en fästing. fick sen för mig o kolla lite runt öronen o så på honom o då satt de en jäkel bakom örat på honom. men den va såååå liten o hade precis satt sig. så morfar fick ta bort den. skulle vi göra utan honom ibland?
morfar är verkligen teos bästa vän ;)

Tur att ja har min mamma o lars. ställer upp till tusen hela tiden. dag som natt. skulle aldrig klara mig utan dem.

Kommentarer
Postat av: Signe

bloglovin verkar ju helsmidigt, hur funkar det??

tack för de värmande kommentarerna du gett =)

2010-08-08 @ 16:13:11
URL: http://mammasigne.blogg.se/
Postat av: My

Det kan nog ha varit en älgfluga kanske. ? För dem brukar sätta sig bakom örat, och går inte att döda genom att man trycker med nageln. ;P

2010-08-08 @ 19:15:33
URL: http://mysenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0