APL

nu har ja då gjort mina 4 veckor på apl:en roligt att komma tillbaka till verkligheten med skolan. men samtidigt är de tråkigt att lämna alla trevliga brukare och den trevliga personalen. har trivs som fisken i vattnet. fick ett väldigt bra betyg och de roliga med de är att när ja var på hällestagården i våras på 4 veckors praktik fick ja IG. har nu gjort 4 veckor på ett annat ställe och har arbetat på EXAKT LIKADANT SÄTT och fick ett väldigt bra betyg med mig från denna praktik. på förra praktiken på hällestagården hade ja godkänt. min handledare sa till mig att ja va godkänd redan efter 1 ½ vecko och de fanns inga tecken på att ja inte skulle bli godkänd. fick sen problem med magen igen och samtidigt vart ja erbjuden sommarjobb på praktiken vilket ja tackade ja till. när ja sedan fick anställningsbeviset fick ja GÅ NER I LÖN med minst 20:- och jag fick ändast 12 PASS på 8 VECKOR. HUR skulle ja kunna försörja 2 barn på dem passen?
sen skulle ja ju även resa mellan tjällmo och hällestad och när vi räknade på de så skulle ja få betala för att jobb. så ja tackade nej till jobbet och fortsatte min praktik. fick sedan IG på praktiken för min handledare inte tyckte att ja visa inget intresse, jag prata inte med brukarna, gjorde i stort sätt inget enligt vad hon sagt till min lärare. detta hra hon INTE sagt till mig utan detta berättade min lärare. men de som är konstigt är ju att ja kan få så fint och bra betyg på denna praktik då ja jobbat på samma sätt. enligt min handledare på denna praktik visar ja stort intresse för vad ja vill och visar att ja kan. har även fått ställa mig som vikarie så de måste ju vara ett bra betyg ja fått =)

 
så i morgon är de åter till skolan i 5 veckor. sedan är de jul lov och ja ska vara MAMMALEDIG =)
hade ja trott i alla fall fram tills för 1 vecka sedna. vart då uppringd av bemaningen i motala kommun som undrade om ja ville ha en anställning till sista januari som timvikarie med mycket jobb mellan jul och nyår, och de säger man inte nej till =)
+ att ja även komemr stå tillgänglig på min praktikplats som vikarie.....allt ordnar sig till slut säger dem ju =)

Kommentarer
Postat av: sara

Skönt att ha jobb i jul då:)

2012-11-20 @ 22:10:34
URL: http://tvabarnsmammansara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0