Året som varit 2015

Januari: Årets första månad. magen växte på. Annars bestod Januari av sjukdomar och mys. Satte mig i sjukskrivning på heltid igen. Är mycket sängliggandes pga ryggont, fogarna och illamående. Aldrig mått illa med dem andra 2 men denna gång är de fruktansvärt. Mycket läkarbesök pga detta oxå. 


Februari: I Februari bokades en resa med cinderella. Där åt vi gott och hade det mysigt. Bad i grannens tunna han vi oxå med under Februari månad.
 
Mars: I Mars körde Janne sönder bilen. Så den månaden bestod mest av att få de iordning. Annars hade vi glada barn och en växande mage. Denna månad gav mig Väldigt mycket ångest. Funderade dag som natt på vad jag gett mig in på. Barnen fick kräksjukan igen och denna gång var dem riktigt dåliga. Teo framförallt var dålig. Honom fick vi ta till doktorn men som tur var vart han bättre så vi slapp sjukhus.


April: April rullade på oxå som ingenting. Jag var sjukskriven för depression och foglossning som skulle fortsätta tills förlossningen så fram till juni var de lugnt. Började förbereda för de som skulle komma. Kläder tvättades och lades i garderoben. Spjälsäng ställdes på plats. Vagn och bilstol inhandlades. 


Maj: I Maj gjorde vi mycket spantan trippar på helgerna när Janne var ledig. Åkte mycket bil på kvällarna och kollade djur i skogen vilket barnen älskar att göra. Kan ibland fråga om vi inte kan kolla djur. Annars förberede vi oss på en litens nedkomst. Mycket läkarbesök pga foglossningen, depressionen och det planerade snittet som skulle bli. Bebis började bråka extra mycket med sin mamma denna månad. Vid ett ordinarie besök hos bm så fick vi köra en väg kurva på bebis då den inte gav rätt hjärtsjuk som dem ville. 

Juni: Nu var vi äntligen framme i den månaden vi längtat och väntat på med spänning. Teo var med och cyklade minivättern och var jätteduktig. Teos första skolavslutning. Förlossningen fick besök 2 ggr innan bf pga minskade fosterrörelser. 1:a gången vi var inne hade han vart stil över ett dygn. Bm försökte med mycket men han ville inte riktigt. Plus att jag hade massa onda sammandragningar så dem ville inte släppa hem mig. Men efter mycket om och men så kom den lille igång där inne och jag fick medicin mot smärtan så förlossningen stannade av. Den lille låg med ryggen utgår plus att moderkakan låg på utsidan så därför kände jag knappt den lilles sparkar. Magen växte och den 22/6 var det äntligen dax att lämna dem förväntansfulla syskonen hos mormor för vidare färd mot Norrköping där vi hade tid kl.9
12:45 kom äntligen den lille till värden med planerat snitt. 

Juli: Med Juli månad kom oxå värmen. Barnen bada i poolen och bebis höll sig i skuggan. Barnen njöt av nytillskottet och ville gärna hjälpa till. Min födelsedag firades. Janne och jag hade "årsdag" 8 år tillsammans. Denna månad besökte vi tropicariet i Norrköping. Även min farmor och farfar fick ett besök av oss på landet. 

Augusti: Denna månaden bestod mest av familjemys. Försöka lära känna den nya lille varelsen som bosatt sig i vårat liv. Teo började första klass. Denna månad provade jag äggmassan.Måste prova allt nytt jag ser/hör.

September: Daxför Thea att åter börja på förskolan. Vi fortsatte vårdat bebis mys. Ted fick provsitta matstolen för första gången. Ted fick sin första feber.

Oktober: Helvetes månaden detta år. Janne var i Stockholm mycket och jobbade. Ted döptes. Jag började jobba natt. Thea fyllde 5 år. Mitt i allt detta vart det även fönsterbyte på huset. Mitt i allt detta går luftvärmepumpen sönder oxå. 

November: Teo fick en resa av oss så den 7/11 åkte vi till Stockholm och såg på monster jam. En upplevelse över de vanliga.

December: Jobb för både Janne och mig. Försökte få till en jul i huset vilket slutade sådär. Inga gardiner kom upp då vi fortfarande strular med fönsterbyten som var i Oktober. I Januari hoppas vi nu att det blir färdigt. Ted firade sin första jul och barnen hade vart snälla i år oxå då tomten kom på besök med massor klappar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0