då va helgen här igen då

veckorna går så himlans fort nu för tiden. hinner inte riktigt me.
Går in i vecka 29 idag så bara 11 veckor kvar. sjukt att de redan gått så fort. minns som de va igår ja testa o fick plusset på stickan.

tvättar lite just nu o väntar på att janne ska komma från jobbet. men dem slutar ju nu o så ska dem duscha o BASTA brukar dem göra ibland pojkarna. Händer ikväll då?  
Sugen på att åka till Motala en sväng o käka på Mc donalds o kolla om de är något folk ute men orkar ja de?
är såååå jävla trött i ögonen o kroppen just nu. somnade strax efter halv 2 i natt. kunde inte somna o sen fastnade ja på  tv4 film. va bara tvungen att se klart den innan ja kunde somna. sen när jannes klocka ringde kvart över 5 va man inte den pigaste männinskan i detta huset. åkte me janne upp till mamma imorse o la mig i sängen o sov vidare till strax efter 10 =)

ringde försäkringskassan igår ang. min överklagan på havandeskapspenningen o dem väta på papper från göteborg så skulle dem börja gå igenom den. sen kolla ja när de skulle betalas ut pengar till mig. har inte fått något på snart 2 månader. dem hade tydligen AVSLUTAT mitt fall där. tyckte hon ja prata me va konstigt så hon lovade at tde skulle komma pengar ganska snart.

ringde även till vårdcentralen eftersom mitt läkarintyg går ut på onsdag o behöver ett nytt. läkaren hade ingen tele. tid förens på Måndag kl. 3 o då ska ja till barnmorskan men hon tyckte ja kunde ta tele. tiden iallafall...hallå?
hur ska ja kunna prata me barnmorskan samtidigt som ja pratar me min läkare i telefonen? fick iallafall en tid till idag. han skulle ringa mig kl.16 men ringde redan kl. 14 =)
 
Ringde även idag till socialen ang. att vi måste skriva faderpapper på att janne är pappa till barnet. vart runt kopplad o kom till slut fram. fick en tid på Måndag hon skulle ringa men hon ringde redan idag kl.3
skulle ringa tillbaka till henne den 7 januari. då skulle vi boka ett möte o skriva papprena på att janne är far till barnet =)
vart ett himlans ringande nu i 2 dagar. Mycket me de hela blir de för att allt ska fungera.

Imorgon vet ja inte va som händer. Lillebror prata om att han o Frida skulle till linköping så tänkte att janne o ja skulle passa på att följa me. men får se. janne skulle svettsa klart avgasröret på volvon. sen är vi hundvakt till hans föräldrars hund på lördag. på söndag hade vi planer på först att åka in men får se hur de blir me de oxå. då ska han ev. göra de sista på bilen. sen ska den bara besiktas. sen ska ja sätta in min rosa bilklädsel, sen kan ja åka me min bil =)
blir kanske en lugn hemmahelg för min del. vila magen o ryggen.

På måndag blir de motala. hade tänkt åka in tidigt för att ta en simtur i simhallen men dem öppnar inte förens 12 =(
så åker in så ja är i motala till halv 1. då blir de vårdcentralen o hämta sjukintyg. vidare ner på stan o inhandla parfym till mig o janne. ta en sväng på dress man o se om ja hittar  såna tröjer janne vill ha. ta en sväng på h&m o kolla om de finns något fint. har 100 kr att handla för o dumt att inte handla för dem. sen skulle ja behöva hinna till maxi o inhandla litet paket till janne. ska va hos barnmorskan kl. 3 så de får kanske bli maxi efter.

nu ska ja hänga lite tvätt o sen se va man ska hitta på sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0