sitter man här igen....

....medans sin andra hälft sover.

tog 2 värktabletter o la mig i soffan o kolla på unga mödrar o skulle dippa grönsaker. men när ja väl låg där va ja inte ett dugg sugen på de. börja känna mig lite illamående så när unga mödrar va slut plocka ja undan, tog 2 till värktabletter då smärtan inte släppt något, borsta tänderna o kröp ner i sängen o kolla vidare på tv. vid 8 tiden tog vi en dusch. börja känna mig konstig i magen men vart inget mer me de. frös något grymt fast ja duscha i ganska varmt vatten.
kröp ner i sängen igen o kolal på tv men kunde INTE somna. ja som va så trött innan. runt halv 11 hitta ja en stil ja kunde slappna av i o som inte gjorde så jävla ont. börja somna in så väcker janne mig om att ja snarkar. somnar om igen o janne bara skriker åt mig att sluta snarka. vart jätte arg på honom då. är de meningen att bara han ska kunna sova i detta huset o ja ska va vaken på nätterna för att han ska kunna sova?
natten som va till tisdag kunde inte ja sova men när ja gick o la mig igen så snarka han så en annan inte kunde somna. försökte väcka honom men gick inte få liv i honom. så han snarka på o ja låg bredvid o titta på. o nu när ja snarkar o han inte kan sova blir han jätte arg på mig. säger åt honom att då kan han ju sova så ligger ja o tittar på. då tycker han ja är larvig som säger så o men ar på de att ja kan sova men inte snarka. hur lätt är de då?
när man är genomförskyld  o inte kan andas i näsan. rätta mig om ja har fel. men han kan inte säga till mig att ja ska sluta för han tycker de är jobbigt när ha n hålls lika mycket själv. visst, han ska upp kl. 6 imorgonbitti o jobba men ska ja aldrig få sova?
ni tycker säkert att ja kan göra de på dagarna men de är inte så lätt o kunna somna på dagarna.
Tycker bara att han kan va lite mer tillmöttesgående. ibland funderar ja på hur ja ska orka sen när bebis kommit o allt efter de. ska bli hur skönt som helst om de funkar me att gå ut o jobba i sommar så ska ha nfå se att de är inte så himlans lätt att hinna me att städa, tvätta, laga mat, handla, ta hand om hemmet under tiden han jobbar. nu ska ett barn tas om hand oxå. kommer ja klara allt detta själv?
för de är så ja känner nu att ja kommer få ta de stora laset själv.
känns som ja bara gnäller just nu men han förstår inte riktigt hur ja känner ibland har ja fått känslan. han lever kvar i att någon alltid plockar efter honom. frågan är bara hur länge JAG orkar o hur länge jag står ut?
=(
se om han somnat där inne så en annan kan gå in o störra sig på honom. kanske kan få lite sömn iallafall. han som tjatar hela tiden på att ja måste sova så ja orkar. förlossningen är ju nära. är ju beräknad om 8 dagar. ibland funderar ja på om ja verkligen har gjort rätt val i livet....ucha nu är de bäst att  avsluta. annars kommer ja i ner i e ntråkig stämning. orkar inte ner där igen. inte just nu.

Kommentarer
Postat av: maria

hej!!!

ja förstår dig, du måste ju oxå sova men nu e de så att killar tänker inte alltid på andra utan ofta på sig själva men de får man väl leva med kanske..:)

hoppas de går bra för dig nu, så får Christian å ja komma å kolla på den lille når hon/han har kommit.

du får hälsa till janne...

kram maria

2009-02-18 @ 08:41:42
Postat av: stine

Det viktiga är att du INTE plockar efter honom, du är inte hans morsa, och dessutom är du gravid. Jag vet precis hur du menar med snarkandet, vi har det likadant här hemma, jag brukar be karln att sova på soffan vissa nätter, och det är MYCKET skönare, för som gravid måste man få känna att man är i fokus, för att orka, man är grinig och sur, det hör till, det måste killarna bara fatta.. vägra ta allt lass ensam, ställ krav, det är faktiskt inte ditt barn ni väntar utan ERAT!!!! bara att det ligger i DIN mage.

hoppas du blir gladare. kramar om

2009-02-18 @ 12:19:55
URL: http://lillastine.blogg.se/
Postat av: Fototrixaren

Hoppas du får en härlig onsdag :)

Kolla gärna in min foto blogg.

2009-02-18 @ 12:24:21
URL: http://fototrix.blogg.se/
Postat av: Sofia

oj hjälp. din stackare.

tur att det inte är mig janne ska ha barn med. för då hade han nog inte levt. (hade strypit honom för länge sen).

han måste ju för sjuttan tänka på dig och bebben nu. han kan väl sova på soffan om han blir så störd av dina snarkningar ;o)



ha det.



// sofia

2009-02-18 @ 19:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0