11.19

sitter vid köksbordet för tillfället. skulle ta fram den bärbara för att kolla en snabbis på östgötatrafiken men som vanligt fastna man en stund till.
idag blir de lugnt. janne börja jobba igen. ja hade tänkt plocka bort julen o tvätta allt i tvättstugan. Men gardinerna måste janne hjälpa mig me för vågar inte klättra såå högt upp me magen o sen detta jävla bäcken som gör skitont. så får ta de ja kommer åt. tänkt tvätta me men vet inte hur ja ska orka hänga tvätten. skulle sätta mig på toa imorse o vet inte va ja gjorde utan de bara högg till i bäckenet o sen dess kan ja knappt resa mig från stolen när ja asatt mig ner. o knappt gå heller. så de blir att hänga upp den tvätt som är i o sen gjöra klart maten så janne bara kan värma den när han kommer hem. sen blir de sofflägge för mig.

ska ev. köpa ny soffa på fredag men har inte blivit av me våran andra än så frpgan är vart man ska göra av den gamla sen. har inte så där jättemycket plats över i huset.


torsdag blir lugnt. fredag blir de lugnt o sen ev. linköping när janne kommer hem o kolla på soffa. sen blir de slappa i soffan hoppas ja.
på lördag MÅSTE janne fixa de sista me ilen. ska besiktas på måndag. på söndag hoppas ja julen försvinner från hemmet.
sen på måndag ska vi först till barnmorskan, sen besikta bilen och sen föräldrautbildning. så den dagen försvinner rätt snabbt.

sen MÅSTE vi göra de sista i bebisrummet. måla listerna o garderobsdörrarna. så vi kan sätta in hyller i garderoben  o lägga in ALLA kläder. ja lover, de är en del kläder de finns till bebis. bortskämd innan den ens kommit ut;)
på tal om bebisrummet måste ja vidare nu o kolla när knopparna till garderoberna kommer.
men vi höres. kanske inte idag eller i morgon men inom en snar framtid ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0