länge sen sist.

6 dagar sen ja skrev sist. tänkt skriva länge nu men inte haft ork till de. men har ju hänt lite sen sist ja skrev.


den 9 januari va vi iväg o köpte ny soffa till vardagsrummet. blev mycket bättre me denna soffa än den som va innan. måste vi bara bli av me den gammla soffan oxå.

10 januari fick ja för mig att städa bort julen o skulle väl inte gjort de själv. janne fixa i bebisrummet me garderoberna o ja bytte gardiner, sängkläder, dammsög o skura sovrummet. när de va klart fick ja jättesmärta i magen. kom o gick me några minuters mellanrum. efter ett tag försvann de o ja fick springa på toaletten hela kvällen. va ja än stoppa i mig kom de ut lika fort. så somna på soffan ner bäddad me täcke o kudde. kände mig lite bättre på söndagen men va jätteöm i magen o mådde illa. inte så jättestor matlust. men följde me mamma till finspång o handla lite. fick för mig att vi skulle spela bingolotto me mamma, lars, kim o frida på kvällen o ja vann en ny lott så måste lösa in den i morgon så de blir väl bingolotto på söndag igen. bb väskan packades i söndagskväll när vi kom hem så nu är vi redo. den står på kontoret tillsammans me bilstolen. nu väntar vi bara på att de ska dra igång så vi kan åka =)
  
i måndags den 12 januari va vi till barnmorskan o alla värden va jättebra. magen hade vuxit 2 cm så kommer väl ut en stor bebis sen =)
Bebisen hade fixerat sig. gick inte att röra på den.
sen va de dax för besiktningen på min bil. janne börja bli lite orolig att den inte skulle gå igenom men de gjorde den =)
måste bara fixa blinkerslampan men de behövde vi inte ombesiktning på. så nu kan ja åka vart ja vill o när ja vill. för nu funkar min bil =)
efter besiktningen hade vi föräldrautbildning.

i tisdags skulle vi till försäkringskassan. lyssna på info om föräldrapenning m.m.

o idag blir de en LUGN dag. ska strax bädda ner mig i soffan me täcke o kudde. ta mig en kopp te o äta vindruvor tror ja. läsa igenom papprena från igår o boken vänta barn som ja börja läsa igår på bussen in till motala.  ligga i soffan tills janne kommer hem tror ja. kan ja va värd =)
sen blir de kanske dax att laga middag oxå. idag blir de kokt potatis, stekt fisk me spenat. se om janne äter de. han gillar ju inte fisk så där jättemycket.

nu ska ja kolla bdb o sen bädda ner mig i soffan. kolla på unga mödrar reprisen sen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0