vilken jävla natt =(

dem senaste dagarna har ja innan läggdax tagit två panodil o en varm dusch för att kunna somna någorlunda bra pga. värk. men igår kväll tyckte ja att de kändes ganska ok när ja skulle lägga mig. börja titta på en film på tv 4 film. stängde av mitt iden o kunde INTE somna. skulle va snäll mot janne o stänga av så han kunde somna men låg bara o tänkte på hur filmen fortsatte o kunde INTE somna. va inte ett dugg trött. men efter en stund måste ja somnat. vaknade vid 3 tiden o hade sån jävla värk att ja knappt kom ur sängen. fick baka ur sängen. in i duschen o duscha 20 min för att få bort smärtan, tog 2 panodil o kröp till sängs o kunde INTE somna. va vaken när jannes klocka ringde vid 6 imorse. brukar somna om när ha nåkt men inte då. efter mycket om o men somnade ja o vaknade vid 10 tiden. in i duschen för att lindra smärtan lite. brukar hoppa in i duschen på morgonen oxå för att kunna röra på mig någorlunda bra. har sån jävla smärta från underlivet. bränner o svider för varje steg ja tar o reser mig från sittande eller ligg läge. o de trycker på ganska bra imellanåt neråt. men nu är de bara 5 veckor kvar om den inte vill stanna längre som den säkert kommer göra bara för att reta sin mamma. har såna sammandragningar o förvärkar me så ja blir tokigt. retar sin mamma redan innan den är född =)

har diskuterat detta me namn till bebis o kommer inte på något bra =(
janne sa en gång i tiden när vi börja diskutera barn att han skulle bara ha ett barn o de skulle heta nils. men de gick inte för mig men blir mer o mer inne för nils nu =)
namn vi eller ja funderat på under hela graviditeten
flicka:  Alice, Lea, Jonna, Alva, Agnes, Wilma, Sofie, Sofia, Engla, Elvira, Tilda, Tindra, Tilde, Alicia, Emilia. Har alltid tyckt om namnet EMMA men nu heter jannes brors dotter de o då kan inte våran heta de oxå.
Pojke: Nils, Isak, Elias, Teo, Teodor, Maximilian, Kevin.
Så svårt att komma på ett bra namn. vill ha ett namn som inte så många i tjällmo heter heller. Tjejnman är ju mycket svårare än killnamn. är nästan 100% säkra på killnamn. bara stavningen vi är oense om. men sen när den komemr ut kanske de inte passar ändå. tjejnamn kan vi va klara me oxå. fråga janne igår o han tyckte de va fint =)
vilka nman vi nästan till 100% bestämmt oss för hålls hemligt till dess att bebis kommit.

klockan är redan halv 2 o janne slutar 3 o hemma vid halv 4. då ska ja va klar för vi ska till linköping. han ska införskaffa grejer till min bil så extraljusen kommer på plats. ska bara klä på mig. är redan på kläd men vill inte åka till inköping i skitiga mysbyxor. sen ska aj äta något o fixa mig så kanske dax att sätta fart. frågan är bara VAD SKA MAN HA PÅ SIG?
ibörjan av grav. tyckte man bara att man var tjock. såg inte grav. ut. då ville man bara att magen skulle växa. efter ett tag kom nästa problem. magen växte o de fanns inget som passa. o ja som har problem me magen sen innan tyckte de va extra jobbigt, kunde inte ha något som satt åt på magen för då kom smärtorna.  ju mer tiden gick ju mer mage kom. kom till den delen av graviditeten man gilla sin mage o alla kläder man hade funka nästan att ha. magen växte mer o även resten av kroppen. byxorna börja bli för små så nu kommer ja bar ai mysbyxor o hängselbyxerna=(
o tröjer ska vi inteprata om. alla tröjer slutar på halva magen=(
men får väl glädja mig över att de bara är 5 veckor kvar=)
får använda leggings o kjol. mina tunnikor/klänningar slutar ju precis vid rumpan nu för tiden. för va dem lite längre.

oj, vart ett långt inlägg idag men va tvungen att skriva av mig lite. måste springa till badrummet nu o fixa mig. lova janne att va klar när ha nkom hem så vi kunde åka direkt så kanske bästa att skynda på lite.

Kommentarer
Postat av: Linda

Saga är ju grymt fint också :)

2009-01-16 @ 14:20:51
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0