lördag morgon

snart har vi leggat inne 1 vecka o de märks att de tär på oss. sen vi fick kräksjukan får vi bara vara på rummet. innan kunde man gå iväg o ringa till mamma o min syster eller röra sig runt på sjukan. men nu sitter vi isolerade på rummet sen i torsdags. janne börjar tröttna rejält. o ja förstår honom. igår när vi skulle ge teo 70 ml kom de upp igen=(
vägde honom o han hade gått ner i vikt...jaha, bakslag igen tänkte jag. men vi sänkte till 60 ml de vi vet han fått behålla hela tiden istort sätt.personalen prova att väga honom efter maten vid halv 4 imorse för att se att han fick i sig mat.  janne o ja börja prata om att varför inte väga honom låta han äta på mig o sen väga honom igen för att se hur mycket han får i sig. ode tyckte personalen som jobba natten va en bra ide. förståd inte varför man ihte gjort de från början. så nu när teo ska äta vid halv 10 ska han få prova på mig =) ÄNTLIGEN hoppas bara att de fungerar. han har ju inte ätit på mig sen i måndags vid 5 tiden.

sitter just nu i sängen o kollar på min son som sover i sängen bredvid. min ögonsten. bredvid min sida ligger janne o sover. finns inte mycket mer o göra här inne när teo sover. slänger man huvudet åt höger ser man de fina vädret som är på G ute. som de ser ut nu kommer de bli en riktigt fin o varm dag.
nu känner ja bara att ja vill HEM. hem från detta sjukhus. men stannar så länge de behövs för teos skull. när vi kommer hem ska vi (ja o teo) börja planera för jannes 30 års dag. fyller den 12 april o ja vet INTE va ja ska hitta på till honom i 30 års present. Förslag tack. börja titta på vilken tärta som ska bakas o hur den ska se ut. måste ju baka utan ägg oxå eftersom de  finns äggallergi på dem som kommer. sen är de ju påsk snart oxå. men brukar inte fira påsk så mycket. blir mest påskbord o inte mer. men i år blir de kanske ett påskägg till teo me något i.  köpa något fint till honom när vi kommer hem. han som vart sån duktig kille under denna vecka vi vart på us. i dag kommer dem upp från labb o sticker honom igen o kollar så infektionen gått ner i kroppen. ett prov va lite för högt igår.

vila lite nu så återkommer ja under dagen =)

Kommentarer
Postat av: malin

Hoppas det går bra när han ska äta på dig :)



Den är köpt på Lindex :)

2009-03-21 @ 09:07:50
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch vad jobbigt med kräksjuka. Hoppas ni piggnar till snart så ni får röra lite på er igen!

2009-03-22 @ 08:29:12
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sandra

hoppas att det gick bra när han skulle äta på dig. :)<3 jag börjar med fundera massa, för mattias fyller 25 nästa månad. puss!

2009-03-23 @ 09:58:55
URL: http://mitthallonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0