nu är helgen slut snart

igår va de marken itjällmo. teo hade på sig de som är på förre inlägget. jeansshorts o body. somnade vid 11 tiden o sov igenom hela tiden vi va på marken. han hade inget täcke eller tunn filt på sig för ja tyckte de va så varmt. när vi va på väg hem va han jättevarm så ja la honom i bara blöjan i vagnen. när vi kom hem vaknade teo o skulle äta. tog 30 min innan de gick o få i honom bröstet =(
han va precis utslagen på sängen. när ja väl fick in lite mjölk tutta han några minuter o somnade 40 min av utmatning =(
så höll han på ett par timmar. vi vädra sovrummet o då började han vakna till lite. janne gick in me honom i duschen så då vart han sitt vanliga jag igen =)
låg i sängen i bara blöja o åt 5 min o somnade 30 min. så höll vi på ett bra tag på kvällen. fick 220 ml ersättning vid 20 tiden men ville inte somna. bara skrek.  fick ont i magen av ersättningen. men när han bajsat efter 40 min så fick han tutta på mig o sen somnade han o sov till kl. 5 imorse.
nu är han sitt vanliga jag o ligger i sängen o pratar me sin pappa. usch jobbigt me värmen för dem små. hoppas på en inte så varm sommar för dem små livens skull.

idag blir de lugnt. janne o teo ligger i sängen o pratar. ja ska strax göra dem sällskap. sen blir de duschen, lunch, plocka undan lite tänkte ja idag. o ta en sväng me snabbeldraken (dammsugaren). sen är de nästan dax för middag o sen fix inför kvällen. teo kommer säkert äta me 1-2 timmars mellanrum idag så de kommer gå sakta men säkert me de lilla. men har hela veckan på mig o fixa.
på måndag och tisdag ska vi va hundvakt. på onsdag kväll ska ja o teo till jobbet på grillkväll. ska bli roligt o träffa alla igen =)
på torsdag åker vi till norrköping. avslutning på nellies förskola. planerat  att sova kvar till på fredag men får se lite närmare torsdag. på lördag är de marken i kaxebacken. där jannes föräldrar bor. veckan där på blir de fira lars på onsdag som fyller. sen blir de motala på torsdag. frida tar studenten =)
på fredag sen ska janne till norrköping o kommer hem på lördag. så då blir de lugnt för teo o mig.

nu ska ja läsa lite bloggar o sen göra min familj sällskap i sängen =)

Kommentarer
Postat av: signe

Jag vet hur det är! Förra året när marknaden var, va Malte lika liten som Teo, o de va ju ännu varmare de året! de va riktigt jobbigt för honom, han grät för de va så varmt. synd om dom att de inte kan göra ngt åt det! men men... synd att vi inte sågs i lördags..gick ni sent? vi gick mellan 10-12. kram

2009-05-31 @ 20:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0