varning för långt inlägg ;)

svar till sandra: HÄR KOMMER NÄSTA INLÄGG ;)
svar till Maria: Han tycker väl att de är skapligt på utbildningen. lite långtråkigt bara. han vill ju arbeta med tunga maskiner men skolan har bara personbilar. men han är just nu ute på praktik i 4 veckor. men de är ju något o göra iallafall.

Måndag: babysång idag. tänkte ta mig en snabbdusch innan de va dax o ge sig av mot församlingshemmet. lämnar alltid toalettdörren öppen eftersom teo sitter oftast i vardagsrummet o leker. lämnade idag duschdörren öppen lite i fall de skulle va något. när ja står där o duschar o tittar ner så sitter teo där helt plötsligt =)
efter sången blir de hem för lite lunch o lek. på kvällen tog ja mig lite egentid. badrumstid.....peela kroppen, rakade benen ordentligt. brukar oftast bli en snabbrak när man är ensam me teo om dagarna. la ansiktsmask oxå =)
under tiden ja står vid handfatet o sköljer av ansiktsmasken så komemr teo in. titta va han gjorde o tro det elelr ej så satt han i duschen =)
skitunge ;)  han verkligen älskar vatten. så fort man spolar vatten eller öppnar toadörren (som man nu för tiden måste stänga annars pipper teo in där) så kommer teo.....

Tisdag: började morgonen med en långpromenad. gick 30 min åt finspångshållet o vände sen hemmåt. gick förbi affären o handlade lite o hämtade posten. sen avr tde mest hemmadag me lik för teo o mig. sen när janne kom hem vid 15 tiden begav vi oss till linköping. janne skulle fixa me en stereo han köpt. sen vart de en snabbsväng till skopunkten där de inhandlades nya skor till mig =)
vill ha ett par stövlar men mina vader är så tjocka så finns inga stövlar ja får på mig =(


Onsdag: tänkte ta samma rutt idag som igår. vart dock 40 min åt samma håll o sen vände vi hemmåt. dock tog de lite mer än 40 min hem för de blåste satan ute. sen kände ja på början av promenaden att ja börja få skavsår men struntade i de o gick vidare. väl hemma vart de bilen till affären o hämta posten. orkade inte gå. sen vart de lugn dag hemma me teo o massa lek. va förbi teos farmor på hennes jobb. jobbar bara en bitt ifrån oss. så vi va där mellan 2-4 o kolladede va hon pysslade me. teo tyckte de va roligt iallafall. verkade som de. skulle hela tiden efter farmors borstar. o klättra mot städvagnen =)
på kvällen vart de in till bror o hjälpa honom o måla lite. sen hem o mysa me mannen i soffan o kolla på bonde söker fru ;)

Torsdag: idag vaknade vi runt 8 tiden. skulle gå hemifrån runt 9 tiden. så de vart fix o trix lite snabbt men vi han o hade 5 min till godo sen. gick iväg runt 9 tiden till öppna förskolan. teo verkade tycka de va roligt. provade på fingerfärg. blivande konstnär kanske ;)

sen vart de hem för lite lunch o lek. janne kom hem på lunch så han prata me honom dem få minuter han va hemma. sen var tde ut på en liten promenad igen. va till posten o hämtade mitt paket från halens. beställde leggings i måndags o idag kom dem. satt görbra =) så nu har ja byxor ja kan ha. när vi kom hem var tde en biltur till mormor/mamma. kollade läget o sen hem till pappa/janne o laga mat. när teo somnade runt 7 tiden gick ja över till bror o hjälpte till med målningen igen. har nyss kollat på s.so.s gute på tv. och nu kollar vi på inlåst.

just nu har ja försökt få ihop de här inlägget sen kvart i 8 men hinenr bara skriva i pausen eftersom ja vill se tv oxå =)
svårt o hinna allt.
imorgon vet ja inte va dagen har o bjuda på. till mat imorgon kväll blir de potatisgratäng och kött. så förbereda inför myskväll med familjen. dammsuga måste göras oxå. en maskin tvätt tror ja behöver köras. sen ville janne att ja skulle tvätta hans arbetsbyxor. så de finns saker o göra om man vill ha arbete i morgon. ska försöka hinna ut en sväng oxå. lite frisk luft skadar inte. hade vart skönt med en promenad men med mitt skavsår går ja omkring i foppa tofflor så ingen skön promenad idem inte.
nu blir de sängen o se va mannen gör....på återseende ;)

Kommentarer
Postat av: stine

hehe ja något är det med att sitta på axlarna, de tycker han om :) hehe nja utbildningen var inget för honom, så nu lirar han poker på heltid. kram

2009-10-09 @ 11:31:26
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0