vagnfunderingar


vet att ni är ungefär 70 st som läser min blogg dagligen så några kommentarer kan ni allt ge mig ang. detta inlägg.
letar efter tvillingvagn/syskonvagn tills nästa bebis kommer. men de finns så MÅNGA olika modeller o märken.
Vagnen på bilden har vi kolalt på o ja har fastnat för den. janne tycker varken eller då han tycker att vi inte behöver någon syskonvagn.
ska man ha vagn med 4 hjul?
ska de va med 2 mindre hjul fram?
Emmaljunga, Brio, teutonia, urban jungle är några va alla märken.
Vilken vagn är bäst tycker du o varför?
ska de va 4 hjul runt om eller ska de va me 2 mindre fram?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Är det svängbara hjul? Tror den blir svårkörd om det inte är svängbara hjul med två barn i, men det är vad jag tror! Lycka till

2010-05-07 @ 16:10:17
Postat av: Alexandra

Hehe tack så jätte mycket Hur är det med magen? Det gick jätte bra hos barnmorskan... Allt såg bra ut efter förlossningen och jag var jätte duktig på att knipa sa hon!

2010-05-07 @ 20:53:11
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Denise- Emilias Mamma <3

aha va trevligt :D! ah det låter ju nyttigt iaf :) med Emilia vart jag först jätte sugen på leverpastej och saltgurks mackor.. men efter ett tag vart jag jätte sugen på polly o cola! o den dära himmlans colan är ju omöjligt o sluta med nu tyvärr :/



när är eran nr2 beräknad då :)?

jag vill helst ha en sån vagn då man kan se den lilla men att Emilia kan se ut.. men det är svårt..

Kram

2010-05-07 @ 21:18:37
URL: http://deniselinder.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Jag har haft bägge, alltså med svängbara och fasta! Och det finns fördelar och nackdelar med bägge. MEN ska du köpa en ny vagn så satsa på något bra. Kanske en UJ, eller emmaljunga. Ett känt märke. Den där vagnen ser ju ganska plastig ut! Nu är jag inte mycket för okända märken, och det är bara jag! Jag vet att alla inte är såna. Men det är bara ett tips från mig.

2010-05-07 @ 21:42:39
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: hanna

tror inte du kommer behöva syskonvagn då teo går väll rätt mycket själv eller?

2010-05-07 @ 21:51:31
URL: http://mammahannam.blogg.se/
Postat av: Mikaela, 18 år och mamma till Lucas.

Jag har en Cross County med bastanta däck, till Lucas, funkar på alla väglag. Smidigt när man är på Prästtomta. Kunde inte hittat en bättre vagn. De med svänghjul ser ut som om dem ska gå sönder för minsta lilla och ser så sköra ut på nått vis, men det är min åsikt.



Men, den med svänghjul är säkerligen smidigare när man rör sig i mindre utrymmen, så som, affären. Jag tror att en ''allvädersvagn'' överväger lite och smidig i affären. Återigen, det är enbart mina tankar.



Kram!

2010-05-08 @ 09:47:28
URL: http://goesbothways.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Jag har tyvärr inga tips, vi ska Inte ha syskonvagn...jag hatar dom. Köpte en när kelly kom, den använde vi typ två gånger. Så det va helt onödigt för oss iaf, medans andra använder dem massor.

Hoppas du hittar nån som passar er. :)



2010-05-08 @ 09:51:38
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: My

Jag har lagt upp ett inlägg på min blogg om vilken vagn jag tycker bäst om, eftersom jag vill sen att båda ska kunna se framåt och inte imot mig. Melwin vart en helt annan Kille i vagn när vi köpte en vagn som han sitter åt andra hållet.Då ser dem så mycket mer och inte bara mamma och pappa. :)

Men den som du har lagt upp verkar ju inte helt fel heller. tycker dock dem är lite trånga bara. Men det är ju ett val man själv gör. :)

2010-05-09 @ 07:29:24
URL: http://mysenn.blogg.se/
Postat av: Angelica - tvåbarnsmorsa, och bulle i ugnen <3

det där är ju precis vad man själv tycker känns bäst o vad man trivs bäst med.. själv tycker jag att det känns smidigast med svängbara framhjul som det är på våran syskonvagn, när det är två barn man ska köra, den känns betydligt smidigare då, nästan smidigare än dotterns enkelvagn faktiskt..



annars är inte den syskonvagnen på bilden något jag skulle välja. tycker den ser..klumpig ut? men det är ju bara jag, o som sagt, en smaksak =)



sen tycker jag att man ska tänka över det ganska noga, om man verkligen behöver syskonvagn eller inte...i vårat fall var det ganska självklart, även att blivande storasyster kommer ha fyllt precis 2 år innan bebisen kommer, så kommer syskonvagn i vårat fall behövas. jag är den av oss i familjen som kommer vara föräldraledig, o har ju inget körkort o går därför väldigt mkt. går vid stora vägar o i stan resp affärer, vänner o familj som bor en bit bort osv...då känns det säkrast att sätta en 2 åring i vagn, som annars gärna vill springa åt sitt egna håll...o på stan elr affärer tex vill jag gärna kunna ha koll på båda barnen å inte ha ena springandes överallt :) ska vi bara ut kortare sträckor, får hon gå själv.



skulle inte välja en syskonvagn där bebisen sitter under/bakom och vänd ifrån mig. vi ville ha en där storasyster kan sitta framåt, o bebisen ligga vänt mot oss, och en med svängbara hjul. då blev det självklara valet en babytravel. annars finns carena doubleswing som är ganska lik den, men vi tyckte den var lite väl plastig, o nackdelen att handtaget ej var ställbart. vi är båda ganska korta o vill ha styret lite lägre...annars tycker jag carenan är värd priset, inte så dyr, desutom kanske man inte använder syskonvagnen så mkt eller så länge då kan det ju va bra med ett billigare alternativ...



det är ganska svårt med vagnar, finns ju så mkt =) hoppas ni kommer fram till någon som passar er!

2010-05-11 @ 16:51:25
URL: http://quinnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0