hormoner?

inatt har man sovit skit. den lilla dammen brukar va vaken 2 ½ timme mitt på natten o lagom som hon somnar till brukar den stora prinsen börja vakna. så 3 tim har de blivit dem flesta nätter för min del.

när kvällen kommer får ja ångest o ont i magen inför natten. tycker de är jättejobbigt o va vaken ensam på nätterna o amma lilltjejen när janne o teo ligger bredvid o snarkar ikapp. janne tycker inte han kan göra något på nätterna så när ja ber om hjälp vänder han bara på sig o sover vidare=(

vet att de blir bättre ju äldre prinsessan blir men just nu känns nätterna hemska.
många tårar har kommit o många kommer att fällas. alla hormoner som går ur kroppen?


Kommentarer
Postat av: Louise, mamma till Alva

Jag tjöt floder första veckorna efter förlossningen, hört att de är jätte vanligt med en liten depression då. Och sen om du inte får sova ordentligt så blir det ju ännu värre :(

Kan inte Janne byta av dig efter du ammat klart, så du kan fortsätta sova? Det är ju DU som behöver det, inte han??



Hoppas det går över snart, kram!

2010-10-31 @ 20:10:16
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Begär hjälp av karln! Han kan gå upp och ta fröken någon gång om hon inte vill somna om efter nattmatningen.. Du måste också få vila, dels för att amningen inte ska börja strula, och dels för att du ska orka ta hand om två små nu.. Man är två om att skaffa barn! Ursäkta om jag låter "härsig", men blir bara så förbannad när jag läser att han inte tycker att han inte ska behöva göra något om nätterna.. Stå på dig!

2010-10-31 @ 21:30:59
Postat av: sara

han får ju hjälpa till, han går väl hemma om dagarna??

min lilltjej äter än på nätterna hon har gjort de hela tiden bara nu som hon har börjat o sova hela natten o då är hon ändå 1 år nästa månad! Du kan ju pumpa ur o sedan tar janne henne varannan natt tex. eller att du ammar på nätterna o han tar henne på dagarna så du får sova!

När peter va arbetslös så jobbade jag på nätterna så han matade o sen kom jag hem vid halv åtta o då åkte jag med kim till dagis o sedan sov å han fick ta linnea! men nu börjar hon dagis nästa månad så nu kommer jag få ha både barnen på dagis när jag jobbar natt!



2010-11-01 @ 18:01:06
URL: http://tvabarnsmammansara.blogg.se/
Postat av: hanna

oj låter jobbit, du få be janne ta theo på dan så får du passa på att sova när sessan somnat.. Det är jobbit i början innan man kommer in i rutiner. Har hon fått något namn ännu? kram

2010-11-01 @ 21:27:56
URL: http://hannasblogg82.blogspot.com/
Postat av: My

Usch, det är inget roligt det där när man inte riktigt får den hjälpen som man faktiskt skulle behöva. Men jag råder dig till att sova så mycket som möjligt på dagen när lillan sover. Så gjorde jag o Kim ibörjan. Han tog hand om Melwin så jag fick sova när det behövdes... Vi mammor behöver mer sömn än någon. :)

2010-11-02 @ 20:50:16
URL: http://mysenn.blogg.se/
Postat av: Mikaela, 19 år och mamma till Lucas.

Fy Anna.. Jag hade också så i början. Jag grät för allt. Mestadels när jag ammade. Förmodligen pga hormonerna osv.. Be Janne om hjälp. Det är ju viktigt att du mår bra! :)

2010-11-05 @ 20:16:24
URL: http://goesbothways.blogg.se/
Postat av: sara

peter hör heller inte linnea men de är hans plikt att hjälpa till o då får han banne mig höra henne också o de gör han! de är något på karlsidan latmaskar tror jag de är. för jag får väcka peter på nätterna när jag är hemma o säga att han ska gå men när han är själv så hör han henne!

2010-11-06 @ 12:06:53
URL: http://tvabarnsmammansara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0