gårdagens läggning

kom ju på att ja måste berätta hur läggningen gick i går kväll med teo i sin säng.
janne gick ju iväg med sin bror till sin andra bror. teo va övertrött o thea hade ont i magen o kunde inte koppla av o bara skrek. janne tyckte ja skulle strunta i de hela o börja som i kväll. tyckte inte ja. då skulle vi kämpa ikväll o så skulle janne bort i morgon o då skulle de inte bli något. ville så gärna se familjen annorlunda kl. 20 oxå. men när kl. va 19 somnade thea i sin säng. så fixade med teo. torr blöja o pyjamas. sen tog vi tutte, snutte o totte o bädda ner oss i hans säng. han började putta på mig direkt o sa till mig o gå. igentligen skulle ja provat o gått o sett va som hade sket men ja låg kvar. vi småpratade lite o sen verkade de som han sov. enkelt detta gick tänkte ja o log lite för mig själv. de va bara de att han precis somnat in när ja reste på mig så han vaknade igen. då skulle han upp o ha nästan alla gosedjur i sängen. sen la han sig ner o somnadepå 10 min;)

så hade 10 min på mig o fixa i köket o fixa mig inför natten. men de hann ja med. borstade tänderna första 15 min på familjen annorlunda fast de gjorde ja i sängen.

När kl. va 00.10 kom teo in till oss o skulle INTE sova mer. samtidigt så vaknade thea o skulle inte heller sova mer. så när klockan va 3.30 somnade dem äntligen efter mycket svårdomar o irritation från janne.
han bara somna in så va de dax o gå upp med barnen. kl. 5 tyckte dem vi skulle gå upp. så de va bara o va snäll o göra de. janne va tvungen o sova sa han o somnade om. som vanligt.

så nu på morgon har barnen varit billiga. extra billiga till och med ;)
thea har skrikit. inget som passat. teo har vänt upp o ner på sitt rum totalt. skriker o gråter om vart annat. river med ALLT o ska klättra överallt. men samtidigt i detta kaos så bakade ja o teo en sockerkaka o körde lite aerobics....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0