Helgen

Fredag: Janne skulle fixa med sin pappas bil så barnen o ja vart själva hemma. planen va så att ja skulle fixa mat till teo o mig o sen skulle vi krypa ner i sängen o sova......men de blir inte alltid (jämt) som man tänkt sig ;)
barnen somnade vid strax efter 20 o ja fastnade i köket med datorn framför mig.....när janne kom hem la ja mig i sängen o han fastnade framför datorn istället.

Lördag: på fm gjorde vi de gamla vanliga. frukost, påklädning, tandborstning, fundera på va vi skulle hitta på. barnen somnade o vi la oss i sängen o kollade på en film. plockade o rensade lite bland alla kläder.
sen vart de lunch och lek. kim o frida va in en sväng o prata lite. packade iordning barnens grejer o fixa till oss. sen begav vi oss till mamma/mormor där barnen skulle sova till söndagen.
janne o ja åkte till Motala där de vart mat på matverkstan. vidare till maxi o handla mat till barnen o sen hemåt. stannade till o hejade i kaxebacken o sen till bygdegården där de va party. stannade en liten stund men sen åkte vi hem o somnade som två grisar båda två;)

Söndag:när man inte kan/får sova då vill man sova o när man får sova då kan man inte. låg o vred o vände på mig från kl. 5.20
vid 7 gick ja upp o la mig i ett bad. sen upp o gjorde sallad, skallade o skar potatis. sen åt ja, kläde på mig o va redo för o hämta mina änglar.
åkte bara hem till mamma o hämta dem o sen hem igen. thea va jättetrött så bättre att hon somnade när vi kom hem. så la båda ute i vagnen så sov dem i nästan 3 timmar. ja fixade inför kvällen med maten o janne höll mig sällskap i köket.
sen tog ja ett riktigt tag i förrådet/vardagsrummet. fixade o rensade bland ALLA barnkläder. går inte o spara på allt. o vi ska bara ha 2 barn som de ser ut o orka spara på allt. fixade i storleksordning på alla theas kommande kläder.
har en syster som har en dotter som är 3 så alla hennes kläder hamnar här hemma när hon inte kan ha dem. o ja tar mer än gärna emot dem......tack älskade syster för allt ja/vi får till barnen<3
sen gick ja över på theas rum. la ner alla 68 kläder i byrån o fixade med alla 62 kläder i nuvarande byrån, hängde in alla klänningar i garderoben, rensade alla garderober i theas rum o de är tur man vet vad som finns överallt. hittade massa kläder till teo i garderoben i 92.  så nu är de tvättat o lagt i hans garderob så var tde påfyllt där med mera kläder.

sen fixa vi de sista med maten o svärisarna kom.
efter en himelsk måltid. supergott vart de....trodde inget annat heller, va ju ja som stod i köket.....heheh
mat för thea o på med pyjamas på båda o thea somnade efter 15 min. teo la sig i jannes säng men kom upp efter en stund. satte sig i sitt rum o läste lite bok. sen bädda han ner sig i våran säng o somnade=)
ja fixade i köket med jannes hjälp=) sen bädda han ner sig o ja fastnade vid datorn en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0