amning

har fått en fråga om ja ammar thea. då ja börjat med NOKA o ska prova.

NEJ. jag ammar inte thea längre. ammade henne helt i 1½ månad sen varvade ja med ersättning o amning i 1 ½ månad. men nu äter hon bara ersättning.

varför ja valt o bara ha ersättning:
amningen fungerade jättebra. ett tag trodde ja att ja inte hade tillräckligt då hon ville amma konstant ibland. han inte mer än avsluta maningen så ville hon börja om. kände då att ja gjorde inget annat än satt i soffan med thea.
sen kändes de inte rätt helt enkelt. kan inte riktigt säga exakt varför ja inte gillade amningen denna gång. vet att de bästa för barnen är amning men ja kände att ja ville må bra o kunna ta hand om mitt hem, mina barn o vara en glad fru till min man.
huvudsaken är ju att thea är mätt o mår bra. teo ammade ja helt i 5 månader o varvade tills han va 6 månader med amning, ersättning o smakisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0