kvällen/natten

VARNING!!!!!!!!
(ÄCKEL INLÄGG FÖR EN DEL)

igår eftermiddag var vi till mamma/mormor en kort sväng o åt upp resterna från tacosen.
klädde på båda barnen pyjamas då thea oftast somnar i bilen.

när vi kom hem fick thea mat o teo somnade på 2 röda i våran säng. kom efter en stund in till oss o ville sitta i soffan.
somnade rätt snabbt igen men vaknade 10 min senare o va jätte ledsen. gick inte o trösta honom. varpå han lägger en rejäl spya på golvet. ska precis börja torka upp o tvätta av teo då de kommer en till spya.
tvätta av teo o in med pyjamas, snutte o handdukar i tvättmaskinen o skura av golvet.

teo somnar igen på 2 röda i vår säng men vaknar igen ca 30 min senare för  o spy igen.
lagom vi går o lägger oss ca 1 tim senare spyr han igen. har leggat i sängen ca 30 min så spyr han igen.
så håller han på hela natten fram till kl. 3.30 o spyr med ca 1 timmes mellanrum. sen vart de lugnt fram till 4 då kommer en jättespya.

allt han druckit har kommit upp inom 30 min.
nu ligger janne o sover o teo kollar på tv. sa att janne fick sova på morgonen så fick han ta barnen sen så ja får sova. kan hoppas han bara låter mig görad e oxå. janne är expert på o bara ta o inte ge. men jaklarar mig till kvällen. kommer bli kämpigt framåt ef/kvällen.

thea somnade strax vid halv 9 o vaknade kl. 6 imorse. om teo inte hade kräks hela natten hade man fått en underbar sömn i natt. brukar annars sova 3-4 timmar per natt.

äta lite frukost kanske o sen hänga upp en maskin med kläder o starta en till, vart lite sängkläder o handdukar med spya på inatt. bädda rent i sängen oxå.

ringa min mamma ska ja göra med. se om hon kan tvätta teos täcke o kudde som vart spytvätt i natt.

teo vill INTE ha varken dricka eller något o äta så de får väl bli en lugn dag idag.
va bjudna in till min bror i motala men med en sjuk son o lite sömn för mamma så får de väl bli en lugn hemmadag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0