dagen idag

trött som ett as idag

skulle kunna somna sittandes just nu känns de som. igår kväll när ja kom hem vid 21:30 från jobbet vart de lite slapp i soffan o kolla på film. somnade runt 12 o vaknade vid 4 o kunde inte somna om. tycker de blir för trångt när teo kommer till våran säng då varken janne eller ja ligger direkt på våra halvor av sängen. så ja tog teos täcke o kudde o la mig på soffan o blogga lite;)
upptäckte då att han kissat i sängen så fick byta blöja o byta i sängen mitt i  allt oxå. vid 6 vart ja astrött o bestämde mig för o kryppa ner i sängen igen. teo kom upp o såg att mamma låg på soffan med hans täcke o kudde. slet de av mig o tog de själv. ja fick inte låna hans täcke =)
la mig i sängen o hörde thea vakna. sparka på janne o sa att ja tänkte ta sovmorgon o att han fick gå upp o ta barnen. tyckte att ja hade jobbat så mycket att ja va värd en sovmorgon. inte haft någon sen thea föddes=(
janne tog barnen o satte sig i soffan o kollade barntv. han inte mer än o vända på mig i sängen o blunda till när telefonen ringde. bemanningen undra om ja kunde jobba 7-10. inte lätt o hinna till jobbet till 7 om dem ringer 2 minuter över 7. men kvart över klev ja in i personalrummet på jobbet=)
sen när ja kom hem va signe o barnen här.
när dem åkte började ja med maten o fixade lunch till barnen. hann precis klart med maten så fick vi bege oss till mamma där barnen skulle va ikväll när janne fixade dörren till nya garderoben, som sket sig. så nu får vi tänka om. blir draperi där istället.

efter jobbet när ja kom hem vart de mat o sen bad för barnen. nu sitetr vi i soffan o kollar tv. väntar på att teo ska somna. då blir de räksmörgås  *mums* som min man köpte förut o överaskade sin  fru med =)
är jävligt trött så sängen ropar nog snart på mig. skulle inte ha något emot o kryppa ner i sängen nu, så bäst o avsluta här o ta sig till sovrummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0