vilken resa de vart

ja kommer jobba (förhoppningsvis) hela sommaren samtidigt som janne kommer jobba. så de blir att vi ses i dörren o löser av varandra med barnen. men så är de o de är bara o gilla läget då ja inte vill ha in barnen på dagis. då får man göra de bästa av situationen.

i o med jobb för våran del hade vi bestämt oss för en liten mini semester bara janne o ja. mamma skulle ta barnen torsdag em.-lördag fm.
stuga i ullared bokade vi natten mellan torsdag-fredag. så planeringen va att ta oss till ullared på torsdag. mysa i stugan o äta o dricka gott. vandra runt på ullared på fredagen o sen åka hemåt. i o med att mamma hade barnen till lördag skulle vi ta de lugnt hem o kolla läget vart efter vägen. stanna lite här o lite där o kolla.

va på öppna förskolan o sedan lämnade ja av barnen hos mamma för vidare färd hem o packa in i bilen så vi kunde komma iväg.
grillen va i bilen, köttet o ölen låg i kylväskan o humöret va på top.

började rulla neråt ullared. kom till jönköping där janne känner att bilen börjar gå ila. svänger in på en mack 1 ½ mil utanför jönköping. tändstiften trodde janne på. som för övrigt är nybytta. tror ni de fanns något där o fixa bilen med?
neee, vidare till nästa mack. inga grejer fanns de där heller.

så vi började rulla tillbaka till jönköping i knappt 60km/h o med en bil som gick som en packe skit.
hittade till biltema. in o köpa nya tändstift o verktyg så janne kunde byta dem på parkeringen. vilket inte är de lättaste då man igentligen måste låsa massa som sitter för tändstiften. men fick bort ett stift o de va helt sönderbränt. men bilen fungerade inte för de. janne hängde o greja i motorn men inget fick bilen o gå. janne börja misstänka att de skulle bli dyyyyyrt o laga bilen. ja såg alla pengar försvinna::(

efter mycket om fick vi tag i bil o släppa. (förklarar mer i låsta bloggen)
så min räddande ängel kom ;)
min underbara bror. så efter ca 4 timmar sittandes i jönköping kunde vi ta oss hem. hade datorn med oss så den kunde vi underhålla oss med ett tag.
när vi hade 30 min kvar i batteriet på datorn stängde ja av den o strax efter kom micke ;)
då hade ja även 10% kvar av batteriet i telefonen. 
ringde min underbara mamma o fällde en o två tårar oxå. janne kunde ju inte rå för att bilen gick sönder, men de va bara så j****a typiskt. jämt när en annan ska göra något så är de alltid nåt i vägen. har haft chans o komma ner till ullared x antal ggr men de kommer alltid något i kläm som gör att ja inte kan komma iväg sen.

under tiden vi satt i jönköping försökte vi få tag i en annan bil. om de va så att vi kunde ta oss ner till ullared på morgonen idag istället.
min andra rädande ängel kom till undsättning då;)
min andra bror lånade ut sin bil med lite byten med bilar här o där så han kunde ta sig till jobbet=)

väl hemma strax efter 23 tiden vart de bara o lasta av bilen från släppa o packa ur bilen. sen rakt ner i säng för o hinna sova några timmmar. klockan ringde 4.30 i morse. på med kläder o ner med lite frukost i magen. väcka janne o sen farde vi......mot ULLARED=)
så nu har vi ca 1 timme kvar. sen kan vi shoppa.....

tack till min underbar bror micke för att du hämta oss<3
tack till min underbara bror kim som lånar ut sin bil till oss<3
och tack till min underbara älskade mamma för att hon tar hand om våra huliganer<3

kan man annat än älska min familj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0