bullbak

inte bloggat på fleeeeera dagar. men vi har varit sysselsatta med annat =)




häromdagen när vi vaknade fick ja för mig att vi skulle baka. kollade igenom olika kokböcker i köket o hittade 4 olika kakor vi skulle prova på. så inhandlingslista skrevs o barnen klädes på med kläder. skötväskan packades o thea somnade precis när ja skulle börja klä på mig. så frida kom in o tog lilltjejen så begav sig teo o ja till maxi för lite handling. passade på o ta M blommor när vi ändå va inne. vill ha ordet KÖK i höket men K har alltid varit slut när ja vart där. men nu fanns de=)
hem o fixa lunch o klockan va dax för o börja förbereda för middagen. i omed att de skulle bakas oxå ville ja ha så mycket som möjligt förberrett då bullbaket tar sin lilla tid.

började med bulldegen vid 5. precis lagom att den skulle jäsa när vi åt. men min lilla son va snabb med o dra på knappen på assistenten så mjölk, smör o gäst får runt i köket. så vi fick börja med o städa, se till att barnen fick mat o sen göra ny bullsmet. sen fick den stå o jäsa. efter 30 min såg de ut som på bilden =)
började med bullbaket o mycket goda bullar vart de tydligen. kim och janne knep varsin påse till sina jobb. frida fick en o ha hemma. teo tog med en påse till mormor o morfar. sen hamnade 4 påsar i frysen.
hittade ett recept som va med vit choklad och mandelmassa i. supergoda *mums*
så dem komemr göras fler ggr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0