fredag

då veckans sista vardag här. har praktik denna vecka genom skolan. spenderar 4 veckor på avd 14 på lasarettet. En vecka som passerat såå fort fram. Måndagen spenderades på lasarettet tisdag var jag ledig och onsdag spenderades med vab. janne har varit borta på jobb så vi hade inte mycket till val att jag fick vara hemma. torsdagen var skoldag så idag har jag varit andra dagen på praktiken.
janne har varit i lund och jobbat så vi har spenderat tiden med mamma så jag har kunnat fått hjälp med lämningar och hämtningar på dagis även fast det inte vart som det var planerat från början. det blir aldrig som man planerat =)
 
provbakar marängtårta vilket går sådär. första omgången gjord och slängd. andra åkte ur på bänker så den hamna i slasken. så nu är det tredje gången gilt som gäller och än så länge ser det bra ut. hatar att baka något nytt igentligen som jag aldrig gjort.
 
 
Onsdagen spenderades i telefonen för att få en tid ang theas mage. i 1 års tid har vi haft ett intyg på att hon inte ska äta lök, broccoli, senap, curry m.m. då hon får fruktansvärt ont i magen. har börjat misstänka att det är något annat och efter att ha pratat med 3 olika personer inom sjukvården fick vi äntligen en tid. så nu provar vi laktos på henne och väntar svar på gluten prover.
 
 
annars är ja hur trött som helst just nu. så hoppas kidsen somnar tidigt så jag kan bädda ner mig och sova oxå. har bönat och bet om sovmorgon i morgon men de verkar inte som någon riktigt vill lyssna på mig.
 
 
 
Vad händer i skolan då?
jaa, som sagt är ja ute på praktik just nu. annars är alla uppgifter inlämnade och väntar bara på rättning av lindrande vård uppgifterna. en hemtenta som kom ut igår ska göras och lämnas in och ett praktiskt prov ska göras v.20 en komlettering har ja som ska göras v. 17 sen är ALLT klart och jag kan titulera mig som UNDERSKÖTERSKA =)
vilket ska bli hur skönt som helst. så nedräkning till 23 Maj nu.....:)
 
nu ringer klockan och meddelar att tårtbotten är klar så bäst och röra på fläsket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0