söndag morgon

jaa, vad händer?
familjen ligger och sover och själv sitter jag på min altan med en kopp te och njuter av livet till viss del. Mycket som rör sig i huvudet som man sk afå ordning på. Magen är verkligen ut och in idag då jag tänker på allt. Inte meningen att jag ska grubbla på allt men det blir så. På Torsdga är sista dgaen i skolan :(
men förhoppningsvis återkommer jag ditt i september för att läsa lite kurser. Igentligen är sista dagen i skolan den 23 Maj som vi alltid fått till oss men nu slutar vi den 24 Maj med smörgåstårta. Men det kan jag vara utan. Jag kliver nämligen på mitt schema på fredagen. Har fått ett vikariat på ett äldreboende i ca 9 månader vilket ska bli jätteroligt samtidigt som jag har värsta skräken inför det. Har ändå varit vikarie där både dag och natt så jag känner både personal och brukare men nu blir jag en av personalen och inte ``BARA´´ en vikarie så det känns lite skrämmande. men jag hoppas och vet att det kommer bli bra :)

Förra helgen fixade vi till altanen här hemma. Målade väggarna, nytt tak.Nu blev det plåttak. Aldrig mer plasttak. Ny matta kom på plats oxå. Även nya trädgårdsmöbler. Eller bättre begagnade vart det men det fungerar lika bra för oss. Då vi har mer planer för altanen så blir det andra möbler nästa sommar. Så detta rum använder vi massor nu. Så skönt att kunna sitta här nu och blogga och kolla/lyssna på regnet. Förut har altanen varit en samlingsplats för allt skit man samlar på sig. Sen har taket varit trasigt så det har regnat in så man har inte kunnat varit där.
 
Har igentligen massor som jag vill skriva och få ur mig men en del känner jag att jag inte kan få ur mig här då det är för privat då jag inte vet vilka som läser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0