V.4 med lchf

Invägning efter 3 veckor med lchf och vågen visar -1,4 kg ;)
de börjar märkas på kläderna att dem inte sitter uppe på kroppen. Än 
finns de MASSOR kvar på kroppen som ska bort men får ta de långsamt. Kollade på bilder på när Teo var 6 månader och HERREGUD så man såg ut. Jämför man mot idag så är de 15 kg skillnad. Helt sjukt att man gått ner 15 kilo på 5 år. Bara 14 kg kvar innan jag är i mål.
 
Med lchf maten går det bra. Mycket av det jag gör till mig tycker barnen och janne om.
Något som jag reflekterat över är hur ofta man säger till barnen att dem ska äta upp sin pasta eller potatis på tallriken. Att dem inte bara kan sitta och äta köttet eller korven. Dem äter ju allt på dagis så om dem skippar pasta, potatis och ris hemma så gör de ju inget precis.
 
Denna vecka jobbar ja helgen. Så de blir inge svårt att hålla sig ifrån socker och sånt som ja inte äter. Värre blir de helgen efter när vi ska på lilla Ebbas dop. Doptårta.....alla sitter och äter och jag tittar på. Men de blir nog inga problem. Får fixa med mig lite mat så ja blir mät och sen får kanske lite hallon och grädde följa med så blir ja nog mätt. Ska ju ändå fixa med mat/fika till thea. Har alltid sagt att den man ska till ska inte behöva göra extra mat/fika för min skull. detta med lchf är ju något som jag har valt. Men fixade ju sist vi åkte iväg så blir nog super denna gång oxå.   
 
kokosplättar med hallon och grädde *mums*
Provade dem efter att ha sett en bild på dem på en lchf sida och var bara tvungen att prova. Sååå goda. Åts till kvällsmat härom dagen och till frukost. Gjorde dubbel satts så de räckte till lunchlåda på jobbet idag. I morgon får dem sista aggera frukost tillsammans med lite skinka och riven ost. Blir nog super. Lyx frukost mitt i jobbhelgen ;)

 
Gårdagens (fredag) gott på altan medans barnen lekte ute och janne fixa bilen. Grekisk yoghurt med hallon och kokos. Aldrig varit någon fantast på kokos förut men nu........jättegott

Annars har veckan flytit på bra. Vågen står ju i badrummet och tittar på mig så fort ja kommer in där så kan ju inte låta bli att små väga mig. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0