V.5 med lchf

Då går vi in i vecka 5 med lchf. En klapp på axeln att ja orkat/klarat mig så länge. Mitt sockerberoende är inte ok så de är skönt att de börjar ge sig. Kan fortfarande bli små sugen på en godis/chips påse men kunnat stå över.
Förra veckan visade vågen -0,5 kg. Så som jag väger idag har jag inte vägt sen ja var gravid med  Teo. 
Denna vecka är de ägglossning. HATAR allt som har med mensen att göra :(
Är hungrig hela tiden och äter allt ja kommer åt, dock äter ja bara enligt lchf så de är väl bra. Ligger en chokladkaka i kylen och tittar på mig och ropar ÄT MIG men än så länge håller ja mig ifrån :)
Inspirations kontot är HELT TOMT. Blir mest ägg och bacon och äta just nu. Men nästa vecka måste de bli mer variation på de.


Denna helg har vi varit iväg till Eskilstuna och sovit på hotell.
I fredags vart de en näve nötter och en plocksallad. Vatten och dricka. Vi hitta inget annat vi va sugna på och barnen ville ha sallad så då vart de så :)
I lördags var de dax för dop. Åt ingen tårta. Var inte ens sugen. Tog 2 korv och 3 skivor kyckling att äta. Väldigt lite så kroppen vart helt fel. Vart en gyros sallad på kvällen. Barnen och gubben satt i soffan med varsin påse godis och då va ja sååå nära att bara vräka i mig godis :(
Men ja tog lite vatten, nötter och borsta sen tänderna och la mig i sängen. Illamående, orolig mage och konstig känsla i kroppen vart resultatet efter den dagen.
På söndagen vart de go frukost och sen bar de hemåt. Stanna och åt på vägen. Grymt sugen på en biff. På menyn stod de grillbiff med pinne men bad om extra sallad istället för pommes men vart såå besviken. Va ju bara en utplattad hamburgare :(

Så nu är kyl och frys påfyllda för ytterligare en ny vecka med lchf. Hittat mitt nya gottis. Grädde, keso och hallon. Hur gott som helst. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0