V.3 med lchf

Invägning på vågen. +0,2 kg :(
Fuskvägde mig i onsdags och då vissa vågen -1 kg. Ska ha mensen strax och brukar gå upp 3-4 kg då så antagligen de som gör de. 
Idag måndag har vi varit till Söderköping och hälsat på min farmor och farfar. Tur de att mormor va ledig och kunde hjälpa med barnen då ja brände min lilla hand i söndags. Klara frestelsen med massa bullar hos farmor och farfar oxå. Drack vatten men va bra sugen att smaka den egengjorda saften farmor gjort.

Tisdag: mest legat på latsidan. Kan inte använda min höger hand helt då 2 fingrar är lindade. Vc på fm och barnen fick varsin munk efter och glad att ja kunde stå emot frestelsen :)
När ja laga middagen va barnen hungriga och mitt humör i botten. Mens på G och barnen som bara tjata och bråka med varandra är ingen bra kombo. När maten var klar kom ja på att ja hade majs i. Men strunta ide och åt. Men sötsuget kom DIREKT så den missen gör ja inte igen. Försökte kompensera sötsuget och för lite fett under dagen med lite salami och brie ost undertiden vi handlade....i sängen;)
Brukar inte ni oxå handla mat i sängen? 😄
Resten av veckan har flytit på. Funkat bra med maten. När vi va till Linköping i fredags ville barnen ha korv med bröd och klockan va så pass mycket men tog 2 korv utan bröd. Bättre än inget :) 
Igår kväll smaka ja nötter som är godkända enligt lchf och herregud va goda. Dem kommer köpas mer av. De räckte att äta ett par st. Man kände inte (iallafall inte jag) suget att vilja ha mer och mer och mer. Har sen kommit på att dricka vatten i tex vinglas smakar bättre. Känns lite mer lyx övert. Brukar på helgerna ta ett vinglas med vatten och frusna hallon i. I morgon är de dax att stå på vågen igen. Ska även mätta med bandet hur många cm som är borta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0