gårdagens läkarbesök

igår var det dags att träffa den mest otrevligaste läkaren som jag hoppas att jag ALDRIG mer ska behöva träffa. Sist jag träffade henne var hon sååå otrevlig att jag bad om att inte behöva träffa henne igen men då det är hon som har sista ordet ang min förlossning så var jag tvungen att träffa henne igår. Som tur var hade jag Janne med mig och jag ångrar att jag inte bad henne fara åt ........
Ett tag tänkte jag resa på mig och gå men eftersom denna läkaren har sista ordet och jag bara ville ha det klart så satt jag snällt kvar och tog emot all skit som hon hade att säga. Önskar man hade bättre självförtroende och kunde stå emot ibland istället för att bara låta dem trycka ner en.
 
Till slut bad hon om ursäkt och jag fick skriva på mitt papper. 1,5 timme senare. Detta möte skulle inte ta så lång tid men 1,5 timme för att få ett papper på skrivet....herregud.
Kanske lite tur i oturen att jag ska till barnmorskan i morgon så slapp jag träffa henne igen. Läkaren skulle inte vara i Motala på ett tag, annars skulle jag fått en tid till att träffa henne för underskrift. Men nu är allt klart så nu hoppas jag bara den lille håller sig inne till efter midsommar.
 
Kanske bara jag som tycker det är konstigt men att fråga sin patient varför hon tar upp sin läkares tid när hon lika gärna kunde gjort något annat än suttit där i rummet med mig när hon hade massor annat att göra.......de var ju hon som bad om en tid....sen ringde hon 2 dagar innan och undrar om vi kan byta tiden till em istället. Denna person borde verkligen inte jobba med människor. Till och med så Janne vart irriterad på henne. Så skönt att man verkligen kan lite på Janne när det verkligen gäller.
Visst att vi inte alltid drar jämt och har olika åsikter på saker  och jag ibland önskar att jag kan strypa honom för jag blir så trött på honom så finns han alltid där för mig och vill mitt bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0