Dax att börja jobba???




Dax att börja jobba igen eller fortsätta va hemma?? 
Varje månad ligger vi minus 10-12 tusen då ja tar 4 dagar i veckan på Ted. Visst klarar vi oss och de är fördelen. Har ingen barnomsorg att betala för, inga direkta resor görs, man får planera och tänka lite mer så man slipper alla onödiga resor och utlägg. I denna familjen är de ja som tjänar mest. Ca 4 tusen mer än Janne varje månad så han har ju dock en sämre föräldrapenning. Idag har jag ett arbete att gå tillbaka till. Nästa sommar ska ja jobba är planen. Om man kan få ihop de med barnen och Jannes jobb. Måste hitta någon som kan hjälpa till med barnen men de ska nog lösa sig. Fundera dock på att börja jobba mina helger och kanske hoppa in någon gång ibland extra om de behövs. Lite extra i kassan skadar ju aldrig plus att Janne får se vilket lass ka drar här hemma. Även jag får komma ut och se lite annat. Träffa folk. Har ju vart hemma i 15 månader på heltid nästan. Jobbade 50% i 1 månad men annars har ja varit hemma. Mitt psyke och kropp skulle nog behöva de. För att inte hamna på botten igen vilket ja känner att de är på väg ner igen. 
Gå tillbaka till arbetet 100% och Janne är pappa ledig....
Arbeta mina helger......
Eller ska man se sig om efter ett helt nytt jobb? 
Vad vill jag????
De är den stora frågan just nu känner jag. Massa grubbel i huvudet på vad jag vill med allt :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0