Plötsligt händer det

Ja ibland kan de faktiskt hjälpa med allt tjat. 
Här hemma är de jag som gör de mesta. Ser till att kyl och frys är fulla, maten lagad, disken ren, hemmet städat, tvätten tvättad och vikt, nöjda och glada barn. + att dem större i familjen kommer till skola och dagis. 
Denna vecka som varit har Teo varit uppe och påklädd och är i full gång med frukosten när Janne går till jobbet. 

Visst kan ja köpa att jag är ändå hemma om dagarna med mini och ser jag till att de mesta är gjort så har vi sen ledig tid tillsammans. Men samtidigt är de sååå tråkigt  att jag alltid ska få göra allt. 
Som just nu i denna stund. Alla sover utom jag. Vart uppe 1 gång inatt med mini + att klockan va närmre 23 innan ja fick han att sova. Kunde va skönt med en sovmorgon någon gång. Varit jag som tagit nätterna i 7 års tid snart medans resten av den vuxna i familjen sovit. Barnen brukar va vakna vid denna tid men blev lite sent igår kväll så dem sover just nu. 
Bara för att ja skrev att dem sov så vakna Teo. Så snart är dagen igång igen. En trött mamma, en envis Thea som tror hon bestämmer, en rastlös Teo, en Ted som tror att bara mamma är hans och en trött uttråkad pappa som bara vill sova. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0