Bebiskulan


Japp, här ligger vi inte på latsidan precis. Älskar verkligen att få äran att ytterligare en gång få bära ett underverk. Om man bara kunde få slippa allt ont som kan föra med sig av en graviditet.
Innan jag vart gravid lyckades ja kämpa 1 år med vikten vilket resulterade i nästan -15 kg på vågen och -16 cm runt midjan och brösten vilket fick mitt självförtroende att kliva från botten till toppen och jag började tycka för en gång skull att jag var fin.
Sen flyttade bulan in och vikten sköt iväg direkt vilket gör att jag mår skit. Sen foglossning, ryggont, illamående till tusen, huvudvärk, yr, trött ja....listan kan göras lång. Detta gör att jag sjunker ännu mer i mitt mående och mitt självförtroende. Bm tror på en pojke då symtomen är lika med när jag vänta Teo. Med Thea mådde jag hur bra som helst.
Detta med mitt mående gör att jag inte orkar som vanligt i mitt vanliga liv så de gör oxå att mitt mående är i botten.
 
Denna graviditet har jag varit livrädd. Dem andra två var ju ändå planerade och då visste man att går det inte vägen så är det bara att försöka igen. Men denna gång var det inte 100 planerat men mycket välkommet ändå. Så då känns det mer att går det inte väggen denna gång så blir det inget nytt försök. Så igår när bilen styrde mot lasarettet för ett ultraljud var tårarna verkligen nära och hjärtat hoppade nästan ur kroppen. När jag väl vart min tur så var jag så nervös så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Har ju knappt kännt något ``levnadstecken´´ denna gång heller så det gjorde mig ju inte mindre nervös. Men en fin liten människa hoppade för fullt där inne och ville knappt vara still när bm skulle mäta allt. Men den visade stolt upp vad som gömde sig där inne =)
Så nu ska man bara komma överens om ett passande namn. Dock har vi ett par veckor på oss att bestämma oss. Dem andra har ju inte varit bestämda förens dem kommit ut så de blir nog så här oxå. Frågan är bara om man ska fortsätta på bokstaven T som syskonen elelr om man ska bryta av helt. Namnet Charlie är ju ett namn som ligger mig varmt om hjärtat och ett namn som passar både tjej och kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0