Måndag

jaa, nu va de Måndag igen. Janne är på arbetet, Ted sover, Teo och Thea ligger i soffan och spelar på varsin telefon samtidigt som dem kollar på film - lillebror på tjuvjakt. Själv har jag precis betalat räkningar.
 
Förberett dagens middag medans barnen åt frukost. Korvstroganoff och ris. Till mig blir det kokt blomkål istället. Janne visste inte när han skulle komma hem. Va visst hur mycket som helst att göra på jobbet denna vecka.
 
Väntar på dagens post. Reklamen hehhe......är ju de roligaste som kommer i brevlådan under veckan. Dags att planera veckans mat. I morgon ska de nog bli lite tapas på kvällen. 8 år tillsammans. Inte så vi firar de direkt men lite mys framför soffan med något gott att äta ska vi nog få till. Förhoppningsvis kanske man ska säga. Barnen har kommit in i sommarlovet ordentligt med att vara vakna halva kvällen. Före 22 är de ett helsike att få dem i säng. Men nu är de dags att försöka ändra på dem rutinerna. Om 21 dagar ringer kl. vid 6, då är de dags för Teo att börja skolan igen. Mammas kille ska börja 1:an =)
 
Annars idag blir de väl lugnt. Barnen ska väl ut och leka som vanligt. De deras dagar brukar bestå av =)
Nee, dags att borsta tänderna och försöka få på sig kläderna innan Lilleman vaknar och vill ha mat. Finns dock inte så mycket i garderoben som passar =(
Blir ju deprimerad av att kliva in i garderoben och se alla kläder hänga där. Var i förrådet och rev häromdagen bland alla mina kläder som jag plockade undan när vi fick reda på att Ted kommit till så de gjorde ju inte att man vart mindre deprimerad. Just nu har jag ett par byxor denna jäkla kropp kommer i =(
Försökte sätta på mig ett par jeans härom dagen men dem passade verkligen inte. Men nästa sommar ska jag vara tillbaka i min kropp igen. Jag ska nå mitt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0