Ångest delux =(

Bebisen rum står orört sen Thea flytta ur det. Sagt att vi ska tapetsera och fixa till det tills bebisen kommer men samtidigt funderar vi på att vänta med det till hösten för att ha lite att göra på höstkanten hemma.
 
Samtidigt står allt bara i en enda hög i rummet blandat med lite utav Theas grejer och leksaker. HAr inte orken eller lusten att ta tag i det. Sen känner jag att ja vill ta tag i att snart packa bb väskan. Med Thea packade ja den i fullt värkarbete. Sen alla flaskor och nappar som ska kokas innan. Samtidigt som jag vill göra allt där inne i rummet så känner ja ingen ork eller överhuvud taget ingen lust till att göra något. Fixa kläder i garderoben, salvor och blöjor vid skötbordet men de slutar väl med att ja gör de bara för att ja måste fixa till de. Känner liksom ingen glädje att göra något i rummet just nu. Får bara ångest av att gå in i rummet och tanken på allt som behöver göras. Samtidigt får ja ångest över att ja känner som ja gör. Så allt blir ett ångest moln.
 
Sorgen ja hade att aldrig mer få den där växande magen, fixa allt inför nedkomsten, känna allt som har med bebis att göra då janne verkligen inte ville ha mer barn men att ja ville ha 1 till. Nu när ja äntligen har fått de ja så länge har velat så kan ja inte känna någon direkt glädje. Så i bland undrar ja va de är för fel på mig. Minns hur ja tittar på den där stickan med texten gravid 1-2 på och kände mig helt tom. Även fast de va min högsta önskan. Nu är de ju inte så att ja önskar denna graviditet ogjort utan just nu är de bar aså här ja känner och tillåter mig att göra de. Blickar framåt istället och hoppas de blir bättre, vilket ja tror att de kommer bli.
 
ja ja, idag snurar de verkligen i huvudet på mig. Ta en dusch och hoppas på att bli en människa och hämta mina små älskade troll. Som mer än gärna ser fram emot bebisens nedkomst. Dock förstår dem inte att den är liten när den kommer. Dem tror att dem kan leka med den direkt =)
Är så roligt att höra hur Thea resonerar och hur hon väntar och väntar på lilla miraklet. Hon ska minsan hjälpa till med bebis och byta blöjor för de har hon tränat på på pappa björn (hennes gossedjur)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0