Måendet

Ja, nu är de ett bra tag sen igen. Känner oftast på kvällen att ja ska skriva av mig lite då de brukar kännas bättre men sen är de bara jobbigt att plocka fram datorn. Gillar inte riktigt att sitta vid telefonen och skriva. 

Är fortfarande sjukskriven för mitt mående + foglossningar och kommer nog vara så ett tag. Är dax för bebis att komma ut i juni på ett eller annat sett vare sig ja vill eller inte.

Har väldiga smärtor med foglossning. Va hos en läkare på mvc för ja orkar inte jobba med dessa smärtor men herregud vilken otrevlig läkare. Hon bad dock om ursäkt för att hon va så på men de va bara för att hon ville mitt bästa.
Men ja stänger inne allt och sen när ja blir pressad så där och måste berätta hur ja verkligen mår så är de bara såååå jobbigt. Skulle få en ny tid bokad och fick då en tid till min Vc där ja har en läkare som ja verkligen trivs med. Inte ofta man hittar dem där som verkligen gillar sitt jobb i vården men denna läkare på Vc är toppen.

Ska även på ett samtal med en aurora inför förlossningen. Även fast ja längtar till förlossningen så skulle ja välja snitt i alla lägen. Inför Teos förlossningen var ja så tagad och kände mig snuvad på mållinjen då de bara var krystningsarbetet kvar när dem fick avbryta för ett snitt. Med Thea kämpa ja för ett planerat snitt in i de sista. Vart lovad ett planerat snitt och auroran skulle skicka en remiss men som de känns va de bara tomma ord. För i v.38 kom hon genom vanlig förlossning. 
Jämför ja dem förlossningarna ja gått igenom så är Teos den bästa. Hennes förlossning minns ja inte från slutet. Helt plötsligt låg de en bebis på bröstet och en sugklocka hade används. 
Läkaren på mvc vill att ja ska födda vanligt då ja gjort de en gång och de gick bra men tyckte att ja skulle på ett aurora samtal och att inga dörrar är stängda. Samtidigt är de ju sommar och bara de känns som en risk med ett operations sår och då de finns barn hemma oxå. Men Janne kommer va hemma 5-6 veckor efter bebis kommit och ser ja till mitt mående så mådde ja bättre i kroppen efter snittet än efter den vanliga förlossningen.
Skulle i alla fall fundera på hur vården skulle kunna hjälpa mig inför en vanlig förlossning tills ja kom till aurora mötet men som de är nu och känns så finns de inget dem kan hjälpa mig med.
De är ja som ska födda barn och de är mitt beslut hur ja vill ha de. 

Dax att avsluta kanske innan ja skriver en hel novell :)
Villa lite medans barnen är på sina ställen. Snorigt och febrigt just nu. Ont satan i bihålorna så hoppas verkligen inte att de är något sånt på gång :/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0