Skrämmer livet av sin mamma

Igår hade jag tid för v.35 besöket hos barnmorskan. Sista besöket hos Gunilla innan hon slutar. Så dem 2 sista besöken blir hos en annan bm men de ska väl gå.
Igår såg allt bra ut tills de var dags för att kolla hjärtljuden. Bebis har varit väldigt lugn ett par veckor och den var väldigt stressad i magen. Så efter en timme hos bm fick jag komma tillbaka för att kolla hjärtljuden igen på en ctg kurva. Så där fick jag ligga i ca 20 min. Först var han väldigt stressad men sen gick de ner i normalt läge igen så då kunde man koppla av. Så en färd till förlossningen slapp vi som tur var.
Inget datum hade kommit in heller för när bebis ska ``ploppa´´ ut så vart lite besviken. Men de kommer väl. Janne har på känn att läkaren inte skickat remissen än bara för att jävlas då de blivit som de blivit på våra läkarsamtal. Han tror att de blir som med Thea, att förlossningen hinner sätta igång innan allt är klart. Med Thea vart jag beviljad snitt men innan alla papper blev klara så är hon född. Så vi får väl se hur de blir.
 
Sa till Janne för någon vecka sen att det är dags att lägga kisskydd i sängen. Har en konstig känsla i kroppen att vattnet kommer gå innan utsatt tid. Den känslan har jag inte haft med dem andra två. Så vi får väl se. Igår kväll hade jag några ordentliga förvärkar som strålade ut i ryggen med lite smärta. Men Janne tycker bara jag är larvig när jag talar om vad jag känner så för de mesta säger jag inget till honom. Idag har jag ett väldigt tryck neråt, just nu med sammandragningar som gör magen hård som en fotboll. Men då har jag tvättat en maskin och dammsugit huset i morse innan jag gick till och från skolan och förskolan för att lämna barnen. Kanske dags att packa bebisväskan och dem andras väska. Man vet ju aldrig. Den som väntar på något gott........;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0