Jobb och veckan som är

Jaa, detta inlägg har ja knappat på nu i snart 3 dagar. Med en liten och två andra som kräver sin tid så hinns knappt bloggen med. Sist ja skrev på detta inlägg skulle ja precis publicera så vart de knas på blogg.se så hela inlägget försvann.
 
För övrigt har ja jobbat helgen och jobbar helgen som kommer. Har ansökt om ledigt på fredag då vi är ett par stycken på jobbet som ska köra go-cart. Hur nu de ska gå....herregud, kommer köra ihjäl mig. Om inte annat garva i hjäl mig.
 
Tvättmaskin snurrar. 1 timme kvar. Se om ja orkar vänta på den eller inte. 11:45 ska ja vara i skolan med Teo då de är vaccination idag. Sen ville han att jag skulle vara med på sista lektionen. Så vad gör man inte för dem små liven.
Sen i em/kväll blir de Linköping. Han som är min bästa vän, eller ska vara de lever sitt egna lilla liv just nu och de ha r ja tröttnat på. Känner att ja behöver ha han när ja åker genom skogen på morgonen och kvällen om de skulle hända något. Sen i och med att vi inte har någon hemtelefon så är ju min mobil de enda sättet att få tag i någon. Janne säger att ja kan låna hans telefon till jobbet men då sitter han hemma utan varken bil eller telefon. OM de skulle hända något med barnen så kan han varken ta sig någon stans eller ringe efter någon. Så nu har han gjort sitt och en ny trotjänare ska  få flytta hem till mig.
 
Kollat mina föräldradagar också. Som det ser ut nu jobbar jag till den 24/1-16 vet inte hur de ser ut efter de. Planen är väl att vara mammaledig igen och tanken är att vara hemma till 20/2-17 då finns det ca 50 dagar kvar på lägstanivå men har även massa semester att ta av så funderar lite på att vara mamma ledig till mitten av juli och sen plocka semester och då i Augusti-17 skola in Ted på förskolan. De skulle ju va drömmen att kunna ha honom hemma tills han var 2 år. Men får ja fortsätta i januari med natt jobbet så spar ja ju dagar så då kan ja nog va hemma tills han blir 2 år utan att få dåligt samvete. Fast de har man ju ändå när man går hemma när man vet hur vikarie situationen ser ut och hur mina kollegor sliter.
 
I morgon är de dags för bvc på den lille herrn i huset. vaccination väntar också :(
kommer ALDRIG vänja mig vid dessa sprutor. Väntar även på remiss till handkirurgen för Theas del. Herregud, mammahjärtat går sönder bara av tanken på de. Vet hur ja var när Teo opererades 2,5 vecka gammal. Men som tur är har ja Janne med mig och hur oense vi kan vara och irriterade på varandra så finns han alltid där när ja behöver han som mest. Men vi är fast beslutna båda 2 att de blir en sövning på Theas lilla ingrepp. Kommer ALDRIG mer höra henne skrika som hon gjorde när dem fick sy i hennes panna. De säger ju Janne också. Han vägrar hålla fast henne så igen. Kan än idag höra hur hon skriker inne på akuten. Vi var i varsin ende av akuten Thea och ja och hennes skrik bara eka i korridoren. ALDRIG mer säger ja.
 
Teo ska få remiss till ögon igen.  Är inte helt godkänd på syntestet och han säger själv att han inte ser helt ok. Så får se va de visar.
 
Nee, packa skötan och bege oss mot mamma/mormor och lämna av Teddie pojken så fort han vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0