Jobb

Japp, som rubriken lyder. Har bytt mammaledigheten mot arbete för ett par månader. Jobbar sedan den 12/10 natt. Kommer fortsätta med det året ut och vad jag vet just nu 3 veckor i Januari. Kommer det sen fortsätta och det fungerar hemma och på mannens arbete vill jag fortsätta. Annars går jag på mammaledighet igen för att återkomma till jobbet i Februari 2017. Planen just nu är att vara hemma till feb och sen börja jobba. Lite planer att jobba 8 veckor under sommaren också för att på så viss dryga ut mammadagarna lite. Men vi får se. Tar en dag i taget.
Annars är de super kul att jobba lite. För tillfället jobbar jag ca 75% och kommer gå ner till 63% strax. Skönt att få komma ut lite. Träffa lite annat folk än bara mitt hem. Älskar att vara hemma med mina barn men känner att detta är perfekt för oss just nu då min kropp och mitt psyke behöver detta. Frågan jag dock ställer mig flera ggr är hur jag ska orka komma tillbaka till 100%.
Min vanliga tjänst i hemtjänsten ligger på 100% och som jag känner just nu så vill jag inte tillbaka på fullt. Känner att jag kommer inte orka det. 3 barn med lämningar och hämtningar på förskolan och skolan, läxor, handling, städ, tvätt, tid med gubben och sig själv. Kommer komma tillbaka till gamla spår igen med sjukskrivning och ditt vill jag inte tillbaka. Så hur arbetslivet ska se ut efter denna föräldraledighet vet jag inte exakt än. Kan ju alltid hoppas att det blir en ledig natt tjänst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0