livet på rosa moln

jaa, tyvärr är inte mammalivet eller livet över huvudtaget ett rosa moln Jämt. Just nu i skrivande stund skulle jag ge vad som helst för att få krypa ner under täcket och få sova en stund. kroppen behöver de mer än någonsin just nu. Måste samla kraft för att orka. Vart man nu gör de.
 
Tar hand om barnen, ser till att dem kommer till och från skola/förskola. Denna vecka är dock Thea hemma då hon haft feber till och från sedan i Torsdags och börjar nu hosta och snora. Även fast dem är mitt allt så skulle jag i bland kunna göra vad som för att någon skulle ta dem. Thea är ALDRIG tyst. Pratar hon inte så gör hon småljug eller tjatar på mig konstant. Visst kan ja slå lock för öronen men till slut tar bara energin slut på de oxå. Som idag har hon suttit i köket sedan 7 och munnen har gått i ett på henne. + att jag är jäkligt trött idag så vi är ingen bra kombo vilket hon märkt så då drar man på lite extra. gärna se till att den minsta i huset vaknar oxå. De är hon expert på. Gör allt för att han ska vakna och när han väl gjort de så blir hon arg för att han skriker. Ted har haft feber och vart väldigt grinig och mammi sedan i Torsdags då han fick vaccination Så de har varit full fart sista tiden. + att jag vart iväg med kollegorna och jobbat i helgen. Att jobba, ta hand om barnen, hemmet med allt vad det innebär med städ, tvätt, matlagning/handling och sen bara få sova 3-4 timmar per dygn. De är kämpigt för kroppen just nu. De ja är mest rädd för är att hamna tillbaka på botten där jag en gång varit. Men men, bara ta en timme i tagit så ska vi nog klara detta oxå. Sen har ja en axel som gör förskräckligt ont och en rygg som jag gärna byter med något men va ska man göra. Ted får ja bära på i vilket fall och dem andra får ja springa efter. 
 
Sen har vi ett hus som vi precis bytt fönster på som är under all kritik så julgardiner och stjärnor värkar bli ett minne blott i år. 2 fönster ska bytas och fönsterbrädorna har dem monterat i fel rum varav i ett rum har dem tagit 2 små i ett dubbel fönster vilket set för taskig ut.
 
jahopp, liten vakna efter 15-20 min sovande så de är väl bara göra sin plikt. Maten är i alla fall klar så dammsugaren ska väl få äta lite och tvättstugan svämmar över med tvättat och tvättad tvätt. Hämta min stora prins oxå som slutar skolan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0