Söndag

Igår slappa vi lite i sängen. Men vad trött man blir om man lägger sig i sängen igen. Gick en sväng i Strängnäs och passade även på att äta lite lunch. Tog en fika med Jannes bror och hans son. Sen var de bara att fixa sig inför dagens höjdpunkt. 
 

Janne och jag i väntan på bröllops paret 
 
Efter vigseln vart de kramkalas och sen begav vi oss mot lokalen. En gamal skola (tror jag de va) där vart de champagne, tilltugg och mingel. När brudparet gled in i samlingen blev de mer mingel innan maten. 
Till förrätt serverades det sparris soppa med lax, sparris och pepparrot. Supergott. Dock hoppade ja över laxen pga magen. 
Till varmrätt vart det potatis, oxfilé och supergod sås till. Åt dock bara köttet och lite sås. 
Till efterrätt vart de bröllopstårta som brudgubben själv gjort. Åt inte av den men dem som gjorde det sa att den var super god.
 
Höll mig mest till vatten pga magen. Vet att den kan "balla ur" av alkohol och ville INTE riskera något sånt just denna kväll. Men ett glas vin till maten vart de. känns i huvudet i dag att det vart lite kolhydrater och socker i går. Massa trevliga tal och sånger blev det under middagens gång. trevligt sällskap, god match dryck, musik. Kunde det bli en trevligare kväll :)
rundade av och somnade vid 01:30 
 
Vaknade vid 8:15  i morse. Tog mig ett bad och fixa till mig. Äntligen skulle jag få äta....hehe
då jag bara åt köttet i stort sätt på bröllopet var jag super hungrig. 
 
I skrivande stund sitter vi i bilen på väg från Strängnäs efter en mycket trevlig helg men nu vill jag bara hem till mina älskade små barn 💕
Bara mellanlanda i Finspång för lite handling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0