shopping shopping

I helgen gjordes det en stor beställning på massa kläder inför lucia, jul och nyår. Barnen har fått vara med själva och välja. Jag har mest bara sagt vad jag tycker är snyggt men i slutändan är det dem som valt. Förutom Teddies. Där valde Janne överdel.
 
              
Till jul får Ted använda den vita tröjan med röd fluga. Har ett par röda jeans till i hans garderob redan som jag köpt innan inför julen. Den andra tröjan med svart fluga får bli till nyår med ett par byxor från garderoben som även dem är inköpta redan.
Thea valde en blå klänning med rött skärp och bolero. Vita strumpbyxor till dem. Hon ville även ha röda finskor till, men vi ska vara inne mest hela dagen. Köpa eller inte köpa röda finskor till?
Janne valde jag till om jag ska vara ärlig ;)
Han får använda sina kostymbyxor med röd skjorta till. I nyår får han även då använda kostymbyxorna med en lila skjorta. Teo valde kostymbyxor med röd skjorta och pulover till jul och svart skjorta med blå glittrig slips. Måste säga att dem har rätt bra smak på kläder ändå mina små hjärtan.
Till nyår valde thea en grå kjol med rosa tröja till. Grå strumpbyxor och rosa glittrigt hårband. Själv har jag köpt den röda klänningen till jul och den svarta till nyår. Tänkte ha svarta strumpbyxor med grå lite tjockare längre strumpor till jul. De har jag ett par i min garderob så de ända som måste köpas till är ett par svarta glittriga strumpbyxor till mig till nyår. OM jag nu kommer i mina klänningar. Annars får jag tänka om. 
Sen ska det firas lucia innan oxå. Ted har en nyköpt tomtedress i sin garderob. En lyckta med led lampa har han fått till oxå. Sen mössan och tossorna till. Komme´r bli så fin så ;)
Teds förskola ska fira lucia i skolans matsal så den outfiten får han ha ditt. Till förskolan får han nog ha den andra tomtedressen eller pepparkaksdressen. Till Teo måste jag hitta en dress. Till Thea köpte jag hårband med paket på och en tomte klänning med vita strumpbyxor. Tanken är att hon ska ha klänningen till skolan men även på kvällen när vi ska på luciafirande med Ted. Undra om hon klara av att hålla den ren under dagen? I värsta fall har vi en extra tomte klänning från förra året i hennes garderob. Thea är precis som mig, kan inte använda vita kläder även fast det är så fint. Strumpbyxorna som ska användas på jul ska hon näligen ha på lucia oxå. se hur de går. Får köpa ett par till i värsta fall.
 
Vet inte vad som händer med Teo, han växer tydligen ur alla sina kläder. Just nu har han 1 pyjamas som passar. Så en beställning på 3 st är nu på väg hem. I ullared när vi var där fanns det inga i storlek 140. Även hans fötter växer tydligen. Tog fram hans inneskor till gympan efter lovet då dem började med innegympa. Dem skorna fick han visst inte på sig. Men nu är ett par nya på väg hem så nu ska han väl slippa va utan. Även Thea har ett par skor på väg hem. Ett par tofflor till julklapp.  Även pressent till Theas kompis som ska ha kalas i början av December är på väg hem. Så i helgen fick jag nog till det mesta inför allt som ska göras den kommande tiden. Måste fixa en julklapp till Thea och en till Ted. Sen är det klart oxå. Men vet vad jag ska köpa så de ska bara inhandlas. Sen ska de bara slås in oxå. Den tråkiga biten. Men de brukar Janne va bra på. Så även fast jag inte lämna huset i helgen så vart de dyrt ;)
Behöver jag inte tänka på vart dem extra kronorna ska ta vägen. Måste in till stan en sväng och fixa två spel till Teo oxå. Theas ena julklapp har jag ligger på mailen. Sen ska det va färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0