Linköping

Tisdag föra veckan var dagen äntligen här som skulle spenderas på US i Linköping där jag skulle få träffa en sjuksköterska. Janne var ju så klart med mig. Vi åkte så vi skulle ha tid på oss, trodde vi. Tiden var med oss ända tills vi kom till parkeringen. Fullt på A, B och C parkeringen. Paniken började nu komma då det var ca 30 min kvar innan mitt besök. Men vi gjorde en chansning och körde in på parkering A och nästan direkt hitta Janne en parkering. När vi kom in på sjukhuset och skulle anmäla oss var de hur mycket folk som helst. Hade 9 st före mig. Här kunde vi ju få stå i evigheter. Men det rullade på ganska fort. Visste ju vart vi skulle då vi hade vart på samma ställe med Thea bara några månader innan. När det var 20 min kvar till min läkartid placera vi oss i väntrummet så de rullade på rätt bra från det att vi kom till parkeringen. 

 
Var super nervös och kollade klockan HELA tiden. Klockan passerade min tid och 3 minuter över kom äntligen sjuksköterskan och ropa upp mitt namn. Nu började jag bli ganska nervös. Trodde och sa till Janne FLERA ggr under resans gång till Linköping att jag inte kommer få någon operation. Att jag skulle falla på vikten. 
Kom in i rummet och nu var pulsen rejält hög. Vi prata lite om min vikt, barnen, tidigare operationer/sjukdomar, kollade vikten 😱, visade magen, blev fotograferad. Hade vägt mig på morgonen innan vi åkte och vågen visade + 2 kg. Det gjorde mig såååå nervös. Men som vanligt lugna Janne ner mig och berätta att det skulle gå så bra idag. Brukar gå upp mellan 1-4 kg vid ägglossning och givetvis hade jag ju detta nu. Men på hennes våg visade det helt ok. Vi pratade lite om hur operationen går till, fick lite information, lite tider på väntetider, eftervård och vi påbörjade en operations journal. Sjuksköterskan jag träffade var supertrevlig och hon skulle träffa läkaren på em ang mig. Men så här långt är nu operationen godkänd. Hon skulle maila mig mer information men de kunde dröja lite. Men jag kollar mailen tusen ggr om dagen i fall det trillat in något roligt mail 😊 Eller tråkigt mail. De kan ju lika gärna bli ett nej från läkare. Men jag uppfyllde alla kraven så sjuksköterskan trodde inte de skulle vara några problem. De jag tycker är mest tråkigt är ju sjukskrivningen. I mitt yrke skulle jag räkna med minst 1 månad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0