Operation

Igår, 15:47 fick jag mitt efterlängtade mail från Universitets sjukhuset i Linköping. Var på US i Linköping den 18/10 och fick min efterlängtade bukoperation godkänd av en jätte trevlig sjuksköterska. Hon skulle träffa läkaren på eftermiddagen och gå igenom mitt fall. Skulle sen maila mig hur det blir. Kan säga att jag har kollat mailen 100 ggr om dagen. Ville bara ha det där mailet så man visste hur ens framtid såg ut. Men så i går kom då det där mailet som gjort mitt psyke totalt kaos. Min operation är GODKÄND. En operations anmälan är gjord (operations journal skrev vi redan den 18/10) och väntetiden är tyvärr 4-5 månader så i feb-mars blir det operation. Vill bara ha det gjort nu men har jag väntat så här länge ska jag nog stå ut i ca 5 månader till. Då hinner man samtidigt planera in operationen i kalendern med hemmet, jobb, barn. Kommer ju bli en omställning då jag blir sjukskriven minst 1 månad. Janne som åkt tidigt till jobbet och ibland fixat klart de sista innan hemgång måste bli den som hämtar och lämnar barn både på morgonen och eftermiddagen på förskolan och fritids. Vill ju gärna att han är med mig på operations dagen men samtidigt blir de massor väntan för honom. 
Samtidigt som barnen måste tas omhand så han kan inte va i Linköping hur länge som helst. Sen blir man kvar 1-2 nätter och sen hemgång med ev slang i magen så sårvätskan kan rinna ut. Sen daglig kontakt med läkare tills det är dax att ta bort slangarna. Men det ordnar sig nog. Var mest orolig för tjej resan i Januari, att den inte skulle kunna bli av. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0