Thea 6 år

6:01 21/10 föddes Thea på vrinnevi i Norrköping för 6 år sedan. Vart tog dessa 6 år vägen? 

Teo hade kalas för sina klasskamrater när han fyllde 6 år på busfabriken så hade lovatatt thea skulle få prova på det oxå. Fast hon ville ha frost kalas. Så vi bestämde att vi skulle ha ett kalas på "kvällan" med temat frost. Kalaset gick över all förväntan. Hade ställt in mig på att det skulle bli KAOS. 13 st blev det. Sen var ju Teo och Ted med oxå. Så blev 14 st plus två småttingar. Men det kändes som att thea var nöjd och även dem andra barnen. Så hoppas de blev lyckat. 

Försökte göra kalas så enkelt som möjligt. Beställde mycket av all dekoration, sugrör, ballonger, muggar, tallrikar på wish. Strössel, blå choklad, servetter beställde jag på partytajm.se Godis till godispåsarna köpte jag på ö&b. Hade mycket frost grejer till en billig peng. Kexen har jag köpt bragokex och penslat med smällt blå choklad som jag sen strött strössel på med "snöflingor" och "glitter" marshmallows med blå choklad och strössel där oxå och dem blev verkligen en succé. Istället för tårta gjorde vi glassbuffe som verkligen vart poppis. Hade 2 olika strössel, mini maränger, mini marshmallows, kolasås, chokladsås, chokladkex, geléhallon. Hade filmen frost igång som barnen kunde kolla på och vid soffan fanns det popcorn, ostbågar och salta pinnar. Gjorde päronsaft med blå karamellfärg. Så för att göra ett kalas behöver det inte kosta en förmögenhet. Bara fantasin som sätter gränser. Vi hade inga lekar bestämda mer än att frost filmen spelades. Ville ha det så fritt som möjligt. Så nu är det bara att börja planera för nästa kalas. Teo vill ha ett "Cross" kalas eller ett kalas i sporthallen. Se hur jag ska få ihop det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0