Massa babbel

Uppe före tuppen idag som vanligt. Teddies vill inte ligga still. Bara att se glad ut och gå upp. Även fast mamma mår som ett packe skit. I Tisdags va Ted jätte snorig. Lite höjd temp på både honom och mig så ja vabbande natten mellan Tisdag och onsdag. Skulle klippt mig i Onsdags igentligen men fick då avboka då teddies inte mådde bra. I onsdags började ja känna mig lite halv krasslig. I Torsdags vart de sämre men de ville inte riktigt bryta ut. Men de fick ja för de. På kvällen när ja skulle lägga mig bröt de ut ordentligt. Herregud va ont i kroppen ja hade den natten. Jag brukar inte gnälla när ja är förkyld men då kände ja mig överkörd av en ångvält. Precis täppt i näsan, hosta, snora, nyste konstant, ont i kroppen och huvudet. På Fredagen fick Janne va hemma och ta barnen då min ork va i botten. Fick sjukskriva mig denne helg. Jobba va inte och tänka på. Så helgen har ja mest legat på golvet i vardagsrummet på en madrass. Det är ju bättre men inte bra. Så dagen idag blir spenderad på golvet. Inte mycket gjort idag heller.

Annars planerar ja lite julklappsköp. Sen fyller Thea i Oktober oxå så måste inhandla lite presenter till henne. Ser även fram emot Januari. Då åker Thea och ja till Stockholm och sover på hotell 😍

12/9 ska lilleman börja på förskolan. Så Söndag natten har ja tagit semester. Även veckan därpå. Tisdag och Onsdag har ja tagit semester. Så dels har man dåligt samvete för att man är hemma och sjuk i helgen, att ja vabba i veckan och att ja har planerad semester i 2 veckor. Jobbat 3 pass på mitt schema denna månad 😔 men så blir de tyvärr. Jobbar bara 11nätter på 5 veckor och denna period är jag och teddies sjuk. Plus semester pga inskolning.

Ne, dax att ta hand om vildingarna kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0