Sjukdomar

Under tiden jag har varit sjukskriven i jan/feb/mars har barnen och Janne haft halsfluff 3 ggr. Jag har haft det 1 gång. I Söndags var vi till jouren då vi mistänkte att det var dax igen. Teddies fick pencilin för sina fingrar som blivit infekterade efter en liten skada. Janne och Teo fick penciline mot 3 gången halsfluff. I Tisdags var vi till vc då Thea börjat klaga på halsont och dem på jouren tyckte att vi andra i familjen oxå skulle testa oss. Visst hade ungen halsfluff oxå....Blir så jäkla trött på detta så nu hoppas ja att efter denna kur är skiten över.
 
Jag började bli halv snorig i Torsdags eftermiddag men under nattens gång på jobbet slåg de till ordentligt. När ja la mig för att vila lite innan jobbet var ja supersnorig. Men kände att ja inte kunde sjukskriva mig  timmar innan skiftet började. Så under natten till Fredag vet ja inte hur mycket snor de kom ur från min kropp. När kl va 5:30 kunde ja knappt  få fram ett ljud från munnen så hes var ja. Gårdagen mådde ja skit men utan sömn oxå så gjorde de sitt.
Men nu sitter ja här framför datorn och skulle försöka få till ett inlägg om min op men telefonen verkar inte vilja som jag vill. Får inte upp bilderna....
Funderar på att lägga mig på soffan en sväng. Idag blir de te, vatten, hostmedicin, huvudvärkstabletter som får rädda min dag. Ont i halsen och huvudet, feber, hosta från dess like och lite jobbigt med andningen så får se hur dagen slutar.
Teddies börjar även han att hosta, nysa och snora så vi får väl se hur veckan slutar och hur nästa vecka blir. Teo har varit hemma måndag och Tisdag. Thea har varit hemma hela veckan. Hon börjar även hosta, snora och nysa. Som tur är har ja bara 1 arbetspass denna vecka och även nästa vecka så utan sömn innan och efter jobbet fixar vi de så barnen kan va hemma och vi slipper vabba. Vet man att de bara är en gång så går de och ja kan lägga veckan efter de men annars är de inte hållbart.

Kommentarer
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Charlie
AFA Försäkring


2017-03-29 @ 10:53:23
URL: http://www.afaforsakring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0